Tolerancer ved flydespartel som færdigt gulv

Hej LDS

Dette henvender sig nok primært til dem, der har lavet et flydespartel ("New yorker")-gulv som færdigt gulv, dvs. lagt spartel ud, evt. slebet og derefter givet det en toplak.

Hvad er tolerancekravene til sådan et gulv? Jeg er personligt typen, der næsten får lyst til at bryde et helt værelse op i arrigskab, hvis jeg spotter en luftbobbel (pinhole) eller en lille knold et sted - eller der er et lille niveaudyk typisk hvor to blandinger ikke blev helt smeltet sammen ordentligt. :-)

Men når jeg er ude i fx butikker og går på jagt, synes jeg egentlig også, jeg finder lignende ting. -Og det er garanteret lavet af firmaer med pumpeudstyr etc., som ikke engang har problemet med flere batches, der skal blandes sammen i overgangene.

Så - hvad tænker I? Jeg synes ikke man på alle fejl kan sige "det hører sig til et lidt råt gulv". For mig er det fedt nok med farveforskelle (grå changeringer) især hvor man har rodet lidt ekstra i massen, men deciderede pinholes, små knolde/klumper i overfladen og lignende er mere at kategorisere som fejl.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også