Skillevæggen der gør vrøvl

Godmorgen LDS'ere.

Jeg har nogle fine ikke-bærende skillevægge i gasbeton-elementer der desværre er placeret ovenpå betondæk uden sokkel/fundament under. Herunder er der leca... hvad pokker gør jeg nu, når jeg skal have banket betondækket op og få fjernet leca, for at isolere og støbe nyt dæk (med gulvvarme) i  det respektive rum?

Begynder jeg at fjerne "nødderne" vil de vel stille og roligt forsvinde under skillevæggen og dermed fjerne grundlaget den står på. Hvad søren gør jeg?  
Godmorgen LDS'ere. Jeg har nogle fine ikke... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aalborg Portland Basis cement er udmærket. Hvis du har travlt kan du også bruge Rapid cement, det tørre hurtigere, eller købe tysk cement hos Jem&Fix, det er alt andet lige, billigere.
Metoden med plade lyder ok, dog kan der være risiko for at vællingen ikke kommer helt ind under skillevæggen.
"Sluk lyser og se hvad der sker"  
Start med f.eks. 1 meter og ser hvordan det arder sig.
Du skal ikke bruge rent cement men en blanding 1:4 evt. strandsand, så du kan lave en tynd blanding.


fase
Når man selv støber Lecabeton, til f.eks. gulv, bruges der normalt kun ren cement.
Det er også anbefalet af LECA-LEMVIGH-MULLER.
Lige så snart man begynder med at blande sand eller det der er være, grus, bliver kornstørrelsen væsentlig større. Det siger sig selv at det bliver svære at få godt ned og rundt i Leca en.
GSH skrev den 18-10-2021 11:58:01

Når man selv støber Lecabeton, til f.eks. gulv, bruges der normalt kun ren cement.
Det er også anbefalet af LECA-LEMVIGH-MULLER.
Lige så snart man begynder med at blande sand eller det der er være, grus, bliver kornstørrelsen væsentlig større. Det siger sig selv at det bliver svære at få godt ned og rundt i Leca en.

 Ja, det er rigtigt, at ved støbning af lecagulv bruges kun ren cement, fordi her er lecaen tilslagsmaterialet. Men her er der ikke tale om at støbe et gulv, men at danne en væg, som skal forhindre lecaen fra andre rum i at flyde ud og dermed fjerne underlaget for den blivende beton.


fase
Annonce
Så vi er ude i 1x cement blandes med 4x strandsand - right? Jeg starter op med en lille test inden, naturligvis :)

​Stor tak for jeres input alle!

Så er der nyt :)

Jeg har lavet en prøve boring og det har sørme vist sig IKKE at være leca men noget der, i mine øjne, ligner slagger?! Samtidig kan jeg jo også til fulde konstatere, at der ikke er sokkel under skillevæggene.
Med ovenstående in mente, hvad gør det nu ved den "metode" jeg havde tænkt at benytte. Slaggeren er jo en sjov størrelse og det ser ud som om der både er noget der ligner sten (uden at være det) samt noget der mest af alt ligner muldjord (igen, uden at være det)

Hvordan søren'sen griber jeg det an :D
Hvis det ikke skrider så er løsningen stadigvæk understøbning :-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skal bruge samme fremgangsmåde som ved Leca.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis