Vægmaling binder ikke (kan skrabes af)

Hej
Jeg har været igang med et malerprojekt, hvor jeg har malet et par vægge i et værelse. Jeg har malet oven på en hvid maling (malet af maler da huset blev bygget for 1 år siden). Nu er problemet så at hvis man rammer væggen så får man skrabet malingen af der hvor man rammer (det er et par måneder siden jeg malede, så malingen burde være hærdet). Jeg har været i kontakt med fabrikanten, som tilbyder at sende en ny maling, men hvis jeg maler oven på, vil jeg vel stå med samme problem da laget under stadig ikke vil binde korrekt

Er der nogen der har oplevet noget lignende og har noget erfaring/gode råd de kan dele? 
Hej Jeg har været igang med et malerprojekt, hvor... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har fået dit eget lag maling af så sliber du hurtigt Dyrup malingen med korn 100 inden du .sker igen. Lej evt. en girafsliber. Også afvaskning efter du har slebet.

En hurtig slibning burde uden problemer ridse nok i dyrup robust til at din egen maling kan hæfte. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sorry... hæftegrund rettede min tlf til hoftebrud🤣🤣

Mvh Troels
Jeg har malet en anden væg i huset med samme type jotun i en anden farve. Den maling binder fint på væggen og kan ikke skrabes af. Så det udelukker vel lidt at det er dyrup malingen der er skyld i problemet. 
Nohandywoman skrev den 15-10-2021 09:34:41

Jeg har malet en anden væg i huset med samme type jotun i en anden farve. Den maling binder fint på væggen og kan ikke skrabes af. Så det udelukker vel lidt at det er dyrup malingen der er skyld i problemet. 

 Kommer an på - om der reelt er tale om samme type dyrup begge steder - Det kan godt være der er brugt en anden maling i værelser end i gange og køkken etc. 

Og hvis du ved det samme type maling i begge tilfælde, lyder det mest om en fejlproduktion i den  Jotun maling der er brugt - hvis du har brugt maling fra to forskellige batches. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også