Vægmaling binder ikke (kan skrabes af)

Hej
Jeg har været igang med et malerprojekt, hvor jeg har malet et par vægge i et værelse. Jeg har malet oven på en hvid maling (malet af maler da huset blev bygget for 1 år siden). Nu er problemet så at hvis man rammer væggen så får man skrabet malingen af der hvor man rammer (det er et par måneder siden jeg malede, så malingen burde være hærdet). Jeg har været i kontakt med fabrikanten, som tilbyder at sende en ny maling, men hvis jeg maler oven på, vil jeg vel stå med samme problem da laget under stadig ikke vil binde korrekt

Er der nogen der har oplevet noget lignende og har noget erfaring/gode råd de kan dele? 
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke fabrikat og type maling har du brugt

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt en jotun lady glans 10, som så vidt jeg kan forstå burde være en god maling. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du skal være helt sikker så giv det en gang hæftegrunder.
Vil hæftegrunder virkelig hjælpe når det der ikke binder allerede er malet? Så vidt jeg kan læse mig til bruger man det til hvis man fx vil male på fliser som normalt er en overflade hvor maling vil have svært ved at binde. 
Et billede af nogle af de steder hvor malingen er blevet skrabet af. Man kan altså se helt ind til den forrige maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det sidder så dårligt fast som du skriver så kan du vel simpelthen kører henover væggen med en bred spartel og på den måde fjerne det der ikke har hæftet ?

Må jeg spørge hvordan du gjorde væggen ren før du malede?

Ask
Jeg tørrede væggene over med en fugtig klud inden. De har dog sagt at det ikke umiddelbart burde have indflydelse (at jeg ikke brugte grundrens), fordi væggene var malet under et år tidligere da huset blev bygget, så der ikke burde være snavs af betydning ift. om malingen kunne binde. 
Det afhænger jo lidt af hvad der er forgået i byggeprocessen efter at væggene blev malet :-)

Jeg kan godt følge logikken, men hvis du flår malingslaget af og maler igen ville jeg nok anbefale grundrens


Ask
Det lyder bare som en helt forfærdelig stor opgave at skulle igang med at fjerne malingen med en spartel.
Hvilken type maling er det du maler ovenpå?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også