Forkert loft

Hejsa.
Jeg har i dag fået sat et træloft op i min stue/køkken. Det er vældig fint, men ikke det loft, jeg havde aftalt med min håndværker. Loftet skulle være magen til loftet i resten af huset. Problemet er at der hvor brædderne møder hinanden på langs er der et hak ned mens loftet i resten af huset er helt lige.
Hvad stiller jeg op?
- håndværkeren kunne have savet enden af således brædderne var flade i enderne.
Håber, nogen vil give et godt råd.

Med venlig hilsen
Dicte
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gammelt loftNyt loft. Det er kun samlingerne i enderne, der er forskellige men som skulle være ens. 
Få ham til at udbedre med overfræser, hvor mange samlinger er der.
Din håndværker må jo komme med en forklaring. Har han lovet noget andet, er det en ommer. Spændende om han er seriøs.

Søren O
Det er meningen, at samlingerne skal være helt glatte og uden det hak ned. En overfræser laver vel netop hakket ned? Der er 26 samlinger. 
Annonce
Ærgerligt, men helt klart en bedre løsning du har fået. Hvis du ikke kan leve med forskelligheden må det laves om.
Hvis aftalen med håndværkeren er klar, må det være på hans regning.

Det fikser jeg...
Måske mener Søren, at du må få ham til at fræse/mejsle de samme spor i de andre lofter. Men de skal jo så også ludbehandles/hvidlakeres.

Det er ikke fordi du ikke er i din gode ret til at kræve at få det du har bestilt - jeg tror bare du skal overveje hvad der er næstbedste løsning - evt. at få et afslag i prisen - at du ikke betaler for materialer - og lever med det. Risikoen er, at du aldrig hører fra ham igen, hvis du forlanger at få lavet det hele om. Det er nye materialer og 2-3 arbejdsdage for to personer - fordi du har fået et loft med skrå endenoter - som i parentes ikke er en dårligere løsning end den oprindelige - ikke fordi jeg ikke forstår ærgrelsen over at du ikke har fået det du ville have.

Mvh Troels
De kunne jo også køre en tur med overfræseren på de gamle lofter 🤔

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hejsa
Tak for alle de gode råd. Håndværkerens svar var blot, at det var de loftsbrædder, han havde bestilt. Men at han godt kunne se, der var en forskel. Da vi var tidspresset af at vores nye køkken blev leveret torsdag, valgte vi en reduktion i prisen og må leve med loftet.

Det er et pænt loft. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis