Forkert loft

Hejsa.
Jeg har i dag fået sat et træloft op i min stue/køkken. Det er vældig fint, men ikke det loft, jeg havde aftalt med min håndværker. Loftet skulle være magen til loftet i resten af huset. Problemet er at der hvor brædderne møder hinanden på langs er der et hak ned mens loftet i resten af huset er helt lige.
Hvad stiller jeg op?
- håndværkeren kunne have savet enden af således brædderne var flade i enderne.
Håber, nogen vil give et godt råd.

Med venlig hilsen
Dicte
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dicte
Dicte Trådstarter
4

Gammelt loftNyt loft. Det er kun samlingerne i enderne, der er forskellige men som skulle være ens. 
Få ham til at udbedre med overfræser, hvor mange samlinger er der.
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
4886 7000
Din håndværker må jo komme med en forklaring. Har han lovet noget andet, er det en ommer. Spændende om han er seriøs.

Søren O
Dicte
Dicte Trådstarter
4
Det er meningen, at samlingerne skal være helt glatte og uden det hak ned. En overfræser laver vel netop hakket ned? Der er 26 samlinger. 
elmichael
elmichael
240 5792
Ærgerligt, men helt klart en bedre løsning du har fået. Hvis du ikke kan leve med forskelligheden må det laves om.
Hvis aftalen med håndværkeren er klar, må det være på hans regning.

Det fikser jeg...
Annonce
TRRA
TRRA
1038 2770
Måske mener Søren, at du må få ham til at fræse/mejsle de samme spor i de andre lofter. Men de skal jo så også ludbehandles/hvidlakeres.

Det er ikke fordi du ikke er i din gode ret til at kræve at få det du har bestilt - jeg tror bare du skal overveje hvad der er næstbedste løsning - evt. at få et afslag i prisen - at du ikke betaler for materialer - og lever med det. Risikoen er, at du aldrig hører fra ham igen, hvis du forlanger at få lavet det hele om. Det er nye materialer og 2-3 arbejdsdage for to personer - fordi du har fået et loft med skrå endenoter - som i parentes ikke er en dårligere løsning end den oprindelige - ikke fordi jeg ikke forstår ærgrelsen over at du ikke har fået det du ville have.

Mvh Troels
De kunne jo også køre en tur med overfræseren på de gamle lofter 🤔
Dicte
Dicte Trådstarter
4
Hejsa
Tak for alle de gode råd. Håndværkerens svar var blot, at det var de loftsbrædder, han havde bestilt. Men at han godt kunne se, der var en forskel. Da vi var tidspresset af at vores nye køkken blev leveret torsdag, valgte vi en reduktion i prisen og må leve med loftet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. nyt loft
    Lav-Hus (6 svar)
  2. dampspær i loft
    Lav-Hus (18 svar)
  3. Konstant tændt lampe
    Belysning (5 svar)
  4. Afbryder virker ikke på lampeudtag
    Belysning (5 svar)
  5. skyggelister
    Lav-Hus (1 svar)
  6. Isolering/Fundament til eksisterende skur
    Lav-Hus (5 svar)
  7. PKAJ kabel til lamper på ydervæg?
    Belysning (4 svar)
  8. Gipslofter igen igen.
    Lav-Hus (1 svar)
  9. Afslut indvendig væg til gammelt loft
    Lav-Hus (1 svar)
  10. Lukke af over dør
    Lav-Hus (2 svar)

Populært lige nu

1. Vægmaling binder ikke (kan skrabes af)
    Lav-Hus (læst 719 gange)
  2. Master slukker
    Fyr og opvarmning (læst 337 gange)
  3. Bilreklamer - hvorfor ?
    Lav-Bil (læst 342 gange)
  4. Ideer til at lukke hul i profilloft søges🙂
    Lav-Hus (læst 338 gange)
  5. Forbrugsbatteri kogt over?
    Lav-Båd (læst 219 gange)
  6. elradiator dimensionering
    Fyr og opvarmning (læst 228 gange)
  7. Gulvvarme badeværelse
    Fyr og opvarmning (læst 511 gange)
  8. Fjerne facadepuds murermestervilla / removal of facade plaster from brick house
    Lav-Hus (læst 271 gange)
  9. Lysninger tag velux
    Lav-Hus (læst 330 gange)
  10. Levetid på PVC-afløbsrør i sommerhus
    Lav-Hus (læst 234 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med