Hjælp til spejl med lys

Hej. Jeg har et spejl med indbygget lysdioder og jeg kan slet ikke få lyset til at virke. Hver gang jeg sætter spejlet til går sikringen fra. Jeg føler at jeg har forsøgt alle konstellationer med de forskellige ledninger og intet hjælper :(
Er det noget i kan hjælpe med? Er amatør så i må gerne udpensle fremgangsmåden.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor mange af de ledninger har du samlet selv ?
Og hvilke ledninger sad allerede i samlemufferne, da du pakkede spejlet ud ?
Synes det ser ud til du kortslutter, når du tænder på den røde kontakt. 
Her kommer lige et billede af hvordan spejlet blev leveret :)
Jeg kan ikke se noget diagram på driveren, men den gule ledning - er den gul med en grøn markering? Så må det være jord, og skal ikke bruges.
I så fald samles blå fra tilledning og driver i øverste klemme. Brun fra tilledning og blå fra afbryder i spejl samles i midterste klemme. Rød fra afbryder og brun fra driver samles i nederste klemme.
Den anden samleboks i udgangen fra driveren skal du ikke ændre på.

Søren O
Annonce
Den har en grøn markering. Jeg prøver dit forslag når jeg er hjemme engang i aften. Så vender jeg tilbage :) 
Det er ret klart at du springer sikringer når afbryder tændes . Du har en hvid 2 leder ledning der kommer ovre fra din afbryder, her tilslutter du ledninger ude fra installationen ( stikprop)  Når afbryder sluttes kortslutter du med den over fase og nul og sikring vil springe.
Hvordan det lige skal monteres kan jeg ikke se, da billedet er lidt for langt fra til at jeg kan se diagram på elektronikken. ( den hvide boks)  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det sådan du mener Søren O? Der sker ingenting når jeg tilslutter den til en stikkontakt. Sikringen går heller ikke.
Det ser helt rigtigt ud. Måske er det afbryderen i spejlet der er defekt. Prøv at flytte den brune fra tilgang driver til den brune fra tilledningen fra stikproppen. Så kobler du driveren direkte til “stikproppen”.

Søren O

Begynd med at demontere ledningen fra afbryderen og den gule fra ledningen til driveren. Den blå fra driveren og tilgangen lader du være i samme klemme. Den brune fra tilgangen og den brune fra afbryderen sættes i samme klemme. Den blå fra afbryderen og den brune fra driveren monteres i samme klemme. Der er tvivl om hvad den gule fra driveren er, men sommetider følger fabrikanten ikke de normer, der bruges i EU. Hvis afbryderen ikke er blevet defekt af kortslutningerne, burde lampen lyse. Måske skal du bytte brun og blå fra driveren.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis