Hjælp til spejl med lys

Hej. Jeg har et spejl med indbygget lysdioder og jeg kan slet ikke få lyset til at virke. Hver gang jeg sætter spejlet til går sikringen fra. Jeg føler at jeg har forsøgt alle konstellationer med de forskellige ledninger og intet hjælper :(
Er det noget i kan hjælpe med? Er amatør så i må gerne udpensle fremgangsmåden.
Hej. Jeg har et spejl med indbygget lysdioder og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 13-10-2021 22:47:12

Begynd med at demontere ledningen fra afbryderen og den gule fra ledningen til driveren. Den blå fra driveren og tilgangen lader du være i samme klemme. Den brune fra tilgangen og den brune fra afbryderen sættes i samme klemme. Den blå fra afbryderen og den brune fra driveren monteres i samme klemme. Der er tvivl om hvad den gule fra driveren er, men sommetider følger fabrikanten ikke de normer, der bruges i EU. Hvis afbryderen ikke er blevet defekt af kortslutningerne, burde lampen lyse. Måske skal du bytte brun og blå fra driveren.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål jeg håber du kan svare på. Nu ved vi selvfølgelig ikke hvor spejlet skal sidde, men er det i vådrum (badeværelse) skal der så ikke jord til?  

Nu ved vi selvfølgelig ikke hvor spejlet skal sidde, men er det i vådrum (badeværelse) skal der så ikke jord til?  
Nej, der skal ikke nødvendigvis være en tilslutning til jord. Jordforbindelsen skal ikke etableres, hvis driveren er dobbeltisoleret. Hvis spejlet ikke har uisolerede dele, som kan berøres og dermed kan udsætte brugeren for berørings fare, er der ikke krævet jord. Der er heller ikke på spejlet nævnt noget om at det kræves tilsluttet til jord. Om det står i vejledningen, kan jeg ikke udtale mig om.
Dobbeltisolerede brugsgenstande må faktisk ikke jordforbindes. Der er normalt heller ikke mulighed for at lave en jordforbindelse.
Du kan som en generel betragtning sige, at hvis der er varmelegemer involveret, skal der etableres jordforbindelse. Dette skyldes, at det er næsten umuligt at lave varmelegemer dobbeltisolerede.

fase
Spejlet skal ikke sidde i et vådrum

Nu har jeg forsøgt med mange forskellige kombinationer efterhånden og jeg tror muligvis jeg har kortsluttet et eller andet for de sidste par forslaghverken resulteret i lys eller at sikringen gik.
Jeg må erkende at spejlet har vundet og må håbe sende det til reparation

Selvom det blev til et nederlag har jeg dog lært en masse som jeg vil tage med mig. Så mange tak for hjælpen og hav en god dag :)
Du kan nemt finde ud af om afbryderen er defekt, ved at forbinde et stykke ledning i de klemmer som ledningen til afbryderen er forbundet til.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis