Fuge mellem gulv og væg i badeværelse

Vi har overtaget et hus med en hvid gummifuge i fugen mellem gulv og væg i badeværelset. Fugen har løsnet sig og er sort af skimmel der hvor den er løs. En tilsvarende fuge har jeg erstattet rundt om afløbsristen med flisefugemasse i en mere passende farve.
Jeg har en fornemmelse af at jeg ikke skal bruge alm. fugemasse i fugen mellem fliserne i gulvet  og væggen?
Hvad er det rigtige materiale at bruge?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge sanitetssilikone, det undeholder stoffer der netop forhindre svampe i at gro på fugen i det fugtige miljø.
Gummifuge/silikone fuge er det rigtige at bruge imellem forskellige bygningsdele.
Pris og kvalitet hænger sammen - sværger selv til Alfix.

Og det skal skiftes hvis det bliver slidt så det er alm vedligehold. Den gamle fuge bortskæres med skarp hobbykniv og ny fuge fyldes i revnen - hvis der er plads til et bagstop vil det forlænge holdbarheden af fugen da det så hæfter imod siderne istedet for mod bunden (ser ud til at det er det der er gået galt med den nuværende).
Fugen skal afrettes og glittes - der er en milliard tråde og videoer om emnet - malertape i god kvalitet og et profilsæt ala nedenstående til at fjerne overflødig fugemasse er en rigtig god hjælp.

https://www.jemogfix.dk/fugemestersaet-med-4-fugeplader/3124/9014155/

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og skær ikke for dybt, da der kan være en vandtætnings membran længere inde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis man ikke ved, hvad man laver, så kan dette sæt være en stor hjælp.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også