Ideer til sikkert arbejde i højden?

Hej

Vi er i gang med at bygge vores nye hus og jeg står selvfølgelig for en del af arbejdet selv. Huset er tegnet af en arkitekt og er i to plan. Midt i huset er der en gange uden etageadskillelse, men istedet 5-6 meter til loftet og øverst et ovenlys.

Jeg skal både spartle, male, lave inddækning, lave lofter og isolere oppe i denne højde og skal derfor have fundet en "nem" og "billig" løsning. Gangen er 130 cm. så min umiddelbare plan var at skrue noget kraftigt lodret tømmer i væggene og placere noget andet kraftigt tømmer ovenpå. Herefter skrue noget kraftigt tømmer på tværs der kan danne bund for nogle gangplader eller lignende....

Er det helt skørt eller kan i finde en bedre løsning?

mvh Henrik
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville uden tvivl bruge et rullestillads.........

Ja stillads, og så en kranvogn til når der skal noget udvendigt på, Tag osv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rullestillads er ikke en god løsning idette tilfælde. Det er ikke god nok arbejdsplatform og det tager for lang tid at komme op og ned.... 
Noget af det foregår også over en trappe så der vil der alligevel skulle findes en anden løsning end rullestillads. Tag, ovenlys mm er på plads....

Hvis du skal ind over en trappe (så et stillads er umulgt) Så er løsningen en gaffeltruck med en palle/plade på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
undrer mig bare over at du ikke syntes at et rulle stillas ikke er en go nok platform og at det tager for lang tid at komme op. jeg arbejde jævnligt på rullestilladser... og det tager godt nok ikke mange sek at komme op samt den er utroligt stabil. hvis jeg som elektriker skulle vælge den løsning du selv starter med, og arbejdstilsynet kom forbi så ville jeg ud over en bøde på ca. 1 milliard og 1223 år i fængsel nok blive spurgt om hvorfor i alverden jeg enten ikke havde brugt en lille lift eller et rullesillads. små lifte har ofte en lille platform det netop kan skydes ud over f.eks en trappe og de kan fåes i bredder så de kan komme gennem en dør
Jeg kan kun give mfrost ret. Selvfølgelig skal der bruges stillads. Undskyldningen med at det tager for lang tid at komme op på stilladset gælder simpelthen ikke. 

fase
HVad er der nu galt med min gaffeltruck-løsning da ?
Zig-zag: Det er ikke så enkelt med en gaffeltruck. For at bruge den som “stillads” skal der anvendes godkendt platform. Trucken må kun betjens af personer med truckcertefikat, og der skal også være plads til trucken. Tror ikke den kan komme ind i en entre i et almindeligt parcelhus.

Søren O
Søren
Jaja.

Men nu var det mit indtryk af at der er tale om "gør-det-selv"-byggeri.

Er helt sikker på at min metode med gaffeltrucken sikkert ville være meget i mod en masse regler hvis Arnbejdsmiljøtilsynet eller hvad de hedder kom forbi.

I øvrigt behøver man IKKE truck-certifikat for at betjene en Truck, så længe det sker på privat grund.

Du må fx også gerne gøre bil som 15-årig hvis det fx sker på en bondemands pløjemark og ikke på offentlig vej.

Pladsen kommer så an på det konkrete hus ja, men de findes i mange størrelser, så må man j købe eller leje en som passer til opgaven i størrelsen?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også