Entreprenør vil ikke bruge AB-Forbruger kontrakt

Hej Lav-det-selv.dk

Projektets størrelse er 350.000-450.000kr inklusiv moms

Jeg skal have lavet et terrændæk på mit nuværende hus, og jeg har fået en minimal kontrakt fra entreprenøren, hvortil der beskrives hvordan betalingen foregår, i rater ved faktura, samt byggeperiodens forløb. Entreprenøren er medlem af en garntiordning. Jeg har allerede underskrevet tilbuddet.

Jeg har foreslået at køre sagen på en AB-Forbruger kontrakt på opfordring fra min bank, men det vil entreprenøren ikke, og hvis vi ikke kører på hans kontrakt, så vil han gerne aflyse tilbuddet og samarbejdet.

Han virker som udgangspunkt rigtig fin. God til at svare, virker pålidelig mv.

Hvad siger I, er det vigtigt at få kørt den ind med AB-Forbruger, eller er det lige meget?

Tak på forhånd.
Hej Lav-det-selv.dk Projektets størrelse er... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 17-10-2021 22:08:40

Ja  for noget af det vigtigste er kun at betale rater hvis der er leveret arbejde for pengene. Sådan at det hele tiden er leverandøren der har noget tilgode

 

lyhne1 skrev den 17-10-2021 21:04:42

Wow, de mangler ikke kunder i øjeblikket..
. Måske bedst, for alle, det her?
 
Hej begge. Helt enig.. Nu er det for mig også for stor en kamel at sluge, havde han bare haft det mindste ønske om at forhandle byggesagkyndiggodkendelse, så havde jeg nok fortsat, men når man bare blank afviser det, så bliver jeg bestemt bekymret for at lade ham rive hele min stue op, både i forhold til tidsperiode og kvalitet.. Vi har nummer 2 på vej, så nu blev det simpelthen for spændende.

Tak for sparringen alle sammen. Pas på jer selv i den her tid.

Vi trækker i al fald følehornene tilbage, og forsøger stille og roligt og finde en ny entreprenør som evt. kan arbejde i sommerferien. Føj der er brugt meget tid på koordinering haha.
Men når i leder efter en ny entreprenør så skriv fra starten af at i ønsker arbejdet udført på en ab forbruger kontrakt og med tilsyn.

I kan også gå en anden vej og finde en byggesag kyndig som i vil bruge også hører om han kan anbefale et par firmaer. De byggesagkyndige ser jo meget arbejde udført og de ved godt hvem der laver det rigtigt første gang og hvem der ikke gør. 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis