Reparere træbeton

Hej

Er det muligt, at udbedre mærker og hakker i hvide træbetonplader.

Evt. blande nogle træspåner fra afskær med vand og cement, og derefter male over med rep maling?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørgsmålet er om du kan få det til at hæfte fast. Jeg vil tro det bliver svært.

Jeg ville nok forsøge mig med noget spartel eller plastiktræ istedet, men hvis det er større haller kan det selvfølgelig ses fordi der ikke er den samme struktur.

Hvis det kun er enkelte steder kan du også skifte de pågældende plader 

Ask
Nu ved jeg ikke hvor store hakker og mærker der er tale om, men jeg vil tro at rep.maling er tilstrækkeligt (derefter er det sikkert kun dig selv der kan få øje på de berørete områder).

Med venlig hilsen

Anders

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar. Det er rundt om nogle spots, som sidder midt i mellem to plader. Så skal der udskiftes plader, så bliver det desværre en del

Træbetonen er “smuldret” lidt for meget, hvilket har gjort, at man kan se ujævnheder/mærker rundt om spot’en

Jeg må prøve mig med rep maling, og håbe at det går an. 

Tredie mulighed er at få fat på nogle større kraver til spottene, så du kan kamuflere skaderne på dén måde.

 

Jeg har lavet det med malerfinish og så proppet små rester op i skaden stedet. Der er så kun taget hensyn til at det så nogenlunde ud op under og selve hullet er så skåret til med en kniv dagen efter. Men en spray pift med reparations maling dækker ofte. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også