Baxi fyr med Alpha 2

Hej Folkens.

Jeg er totalt på udebane med dette, så jeg håber der sidder nogle kloge hoveder derude.

Vi har et Baxi Block Kondens MK4 der kører som nyt, med minimalt varmetab.!

På dette har vi monteret en ALPHA 2 cirkulationspumpe.
På Auto Adapt kører den konstant på 18-19 W, men er det virkelig nødvendigt?
På den mellemste indstilling kører den på 11W og der har vi fint med varme..
På den laveste indstilling er den helt nede på 3 W så det frister jo lidt at teste om det kan køre fint med dette....
Men! -
Kan jeg ødelægge noget i fyret ved at køre med for lav cirkulation, eller skal jeg bare styre dette som jeg synes?

På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stil du bare på pumpen, fyret tager på ingen måde skade.
Men du risikere jo det kniber med at få varmen rundt i anlægget, men så skruer du bare lidt op for pumpen.
Hvad er din fremløbstemperatur ?
Jeg har også et baxi fyr, min pumpe ligger mellem 7 og 9 W normalt, pt køre jeg med 30 gr i fremløb, når det bliver koldt hæver jeg til 40 gr.
huset er 150m2 og opvarmes primært med radiatore, og gulvarme på badeværelser, køkken, og bryggers.

Vi prøver igen, i morgen --
Allerede her kommer min fuldkomne uvidenhed til syne.. :-D

Der er to indstillinger på fyret, mig bekendt.
Én til Brugsvand (afbilledet med en vandhane) og én til radiatorer (afbilledet med en radiator)..
Den med vandhanen står til 55 grader og jeg mener at den til radiatorerne står til 23 grader.. Vel at mærke året rundt...
Er det helt skævt?
 
Vi har for nyligt skiftet de gamle vinduer og døre ud med helt nye 3 lags KPK Vision, så jeg mærker allerede en kæmpe forskel..
Der er i hvert fald slet ikke brug for varme.. Tværtimod :)

Vores hus er 130 kvm. og opvarmes med radiatorer hvor der er monteret Danfoss Living Connect termostater.
Derudover en manuelt indstillelig gulvvarme på badeværelset.

Jeg tror nok det er et et-strenget system...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis