grundfos pumpe vil ikke starte igen

Hej gør det selv folket.
Jeg har lige renset mit fyr, slukkede for cirkulationspumpen imens så jeg ikke kommer til at køle hele anlægget ned. Nu er problemet bare at den skide pump ikke vil komme igang igen. Har haft det hele skildt ad og tjekket efter, men kan ikke se hvad der skulle være i vejen. er der nogen der måske aner om det er en bagatel eller om jeg er uheldig og den bare er død?
Det er en Grundfos upe 25-80-180.
Der skal så siges at pumpen er brugt og at jeg kun har haft den i ca 14 dage.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der sidder en blank prop, med kærv så skru den ud, så kan du med en lille skruetrækker hjælpe pumpen igang, det virker ofte hvis den sidder fast.
Vandet skal ikke lukkes af anlægget, der kommer kun ganske lidt vand ud.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar jens
Det har jeg haft prøvet, men det er som om den overhovedet ingenting vil. Altså jeg kan sagtens dreje den let rundt med en skruetrækker. Har haft pillet den af og skildt den ad for at se hvad det kunne være, men kunne ikke se at der var noget galt.
Er der spænding frem til pumpen ?


Vi prøver igen, i morgen --
hvor mange 100 m2 skal du dog trække med den pumpe .Jeg mener at der i den type pumpe er en streg der lyser op hvor man kan aflæse hvor hurtig den skal køre. Denne streg skal gerne lyse når der er spænding til pumpen ellers er den nok død
Der er ikke nogen streger, der lyser op. Enten køer pumpen eller ej. Der kan på klemkassen være en omskifter med valget mellem trin 1, 2 eller 3. Mål på klemmerne, om der spænding på.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 10-10-2021 23:21:43

Der er ikke nogen streger, der lyser op. Enten køer pumpen eller ej. Der kan på klemkassen være en omskifter med valget mellem trin 1, 2 eller 3. Mål på klemmerne, om der spænding på.

du tænker på de gl pumper og det er rigtigt de have en omskifter med 1-2-3- .Denne type pumpe der er på billedet  har sikkert en eller anden smart elektronisk regulering .hvis man se på billedet kan man lige ane to tryk knapper

 

.Denne type pumpe der er på billedet  har sikkert en eller anden smart elektronisk regulering .hvis man se på billedet kan man lige ane to tryk knapper.
Hvad er det lige for en type Grundfos med to trykknapper? Uanset om der er trykknapper eller ej, så kræves der spænding på pumpen. Så min anvisning er, at der måles om der spænding på pumpen. Kan vi være enige om det. Hvis du har et bedre råd er jeg lydhør for at lære noget nyt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis