Gulvvarme badeværelse

Har gulv varme i bryggers. Wc og badeværelse. I mit hus fra 1973.men gulvvarme har aldrig rigtig virket på badeværelset. Og kan konstatere at rørerne på begge sider af termostaten er forholdsvis lige varme.
Søger lige er godt input.
En vvser mener at rør i gulvet er for små
En vvser siger at måske fyret/pumpe ikk er kræftig nok 🤔
Er der en der har en god ide
Billed af termostaten på badeværelse er vedhæftet og det er af mærket honyweel 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At røret er lige varmt på til/afgang af termostaten, betyder bare der kommer varme ind til gulvvarmen, men siger ikke noget om hvorvidt der er nok flow til at kunne opretholde temperature i gulvet (hvilket det ikke kan)

Du skal have fundet den anden ende af røret, og finde ud af om der også der er en balofix ventil, som lige før termostaten, og i givet fald, finde ud af om ventilen er helt åben eller ej.

Når du har fundet den, så kan du forsøge at lukke begge balofix ventiler (tilgang og afgang) og så fjerne termostat ventilen, for at rense dens tilløbs side. Hvis det er blokkeret med skidt, så kan der jo ikke komme flow nok.
Udluftnings ventilen mellem balofix og termostat ventilen, kommer der vand eller luft ud af den?

 

Når du åbner for udluftningsskruen og der kommer vand ud, betyder det bare, at der ikke er luft i fremløbet. Prøv at tage termostaten af og se om der kommer varme i gulvet. Hvis der gør det er fejlen i termostaten eller ventilen. Måske hænger ventilen. Der skal være en stift og membran i ventilen, som kan bevæges.

fase
Nu er det ikke gulvvarme du har , men varme i gulvet , det er noget helt andet , det er ikke til rumopvarmning , men kun til at holde gulvet lunt og behagelig .......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 11-10-2021 21:32:23

Nu er det ikke gulvvarme du har , men varme i gulvet , det er noget helt andet , det er ikke til rumopvarmning , men kun til at holde gulvet lunt og behagelig .......

 Nu har jeg varme i gulvet i mit badeværelse. Det virker som gulvvarme af den simple grund, at det varmer rummet op til en temperatur, hvor jeg kan gå i bar r,,v og bindeslips uden at fryse. Hvad er forskellen, hvis varmen i gulvet varmer rummet op?


fase
Annonce
Tilbage i 70erne lavede man badeværelser med varme i gulvet , det var højeste mode , det var kun til at holde gulvet lunt , selve rumopvarmningen kom fra en radiator , begrebet gulvvarme er et relativt nyt begreb , hvor hele boligen bliver opvarmet af varme der kommer nede fra gulvet , i 70erne havde man også loftvarme hvor der var lagt varme bændler i hængeloftet , det fik dog ikke den store udbredelse  .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Fair nok hvis det bare er til at holde gulvet lunt og behandling. Problemet er at gulvet er skide koldt 😅..
Prøver at pille termostaten af senere så må vi se om det giver noget
Nikolaj s jensen skrev den 11-10-2021 16:22:08

Hvis jeg åbnet udluftningen kommer der vand ud. Har forsøgt at udlufte flere gange uden hel. Tror måske jeg kan finde en Ballofix ventil i mit bryggers under fyret inden røret løber ned i gulvet. Men det må så være på tilløb siden 😊

 Det jeg lige bider MEGET kraftigt fat i, er at du mener balofixen i bryggerset er fremløb!!! Er du sikker på termostat ventilen sidder korrekt monteret? Det kan være forklaringen på dit problem.


 

Skal ikke gøre mig klog på om det er på fremløb eller tilbage løb så meget ved jeg ikke om det. Men tænker at dem der har lavet det har sat det rigtigt. Jeg har kun haft huset i 3 år 
Nikolaj s jensen skrev den 12-10-2021 09:54:58

Skal ikke gøre mig klog på om det er på fremløb eller tilbage løb så meget ved jeg ikke om det. Men tænker at dem der har lavet det har sat det rigtigt. Jeg har kun haft huset i 3 år 

 Det er der ingen garanti for......

Jeg har set anlæg der har kørt i 10 år med en "kontra ventil" monteret den forkerte vej, men som heldigvis lækkede så meget, at det lige fungerede tilfredsstillende.
Har ser det bare ud til ikke at virke korrekt, og det ligner at termostat ventilen er monteret for nyligt (inden for de sidste 10 år)

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis