Gulvvarme badeværelse

Har gulv varme i bryggers. Wc og badeværelse. I mit hus fra 1973.men gulvvarme har aldrig rigtig virket på badeværelset. Og kan konstatere at rørerne på begge sider af termostaten er forholdsvis lige varme.
Søger lige er godt input.
En vvser mener at rør i gulvet er for små
En vvser siger at måske fyret/pumpe ikk er kræftig nok 🤔
Er der en der har en god ide
Billed af termostaten på badeværelse er vedhæftet og det er af mærket honyweel 
Har gulv varme i bryggers. Wc og badeværelse. I... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Termostat ventilen er monteret for 1.5 år siden fordel den var utæt
Men det virket heller ikke før den blev skiftet
Jamen så er fejlen jo allerede fra før du lavede ændringer.
Mit forslag er at du isolere begge ender af kredsen, og så hiver du termostat ventilen af.
Her efter åbner du én ende af kredsen, tjekker om der kommer vand ud, "full power". Gør der dét, tjekker du fra den anden ende, og hvis der er fuld power på dér, så er et din termostat ventil der er problemet.
Herefter gælder det så om at finde ud af hvilken ende der er tilgang og hvilken ende der er udløb, for at finde ud af hvilken retning ventilen skal regulere vandet.

 

Ved at lukke de to balofix (eller hvad det nu er for nogle ventiler) der er i hver ende af kredsen. Den ene sidder sammen med termostat ventilen, så er det "bare" den anden du skal lokalisere...... 8-)

 

Der menes vist ikke isolering i almindelig forstand men at du får lukket af for vandet ( isoleret det fra det øvrige anlæg)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Har været de forskellige balofix igennem som der er synlige og. Der er ikke andet at se i huset der har noget med vamen i gulvet på badeværelset at gøre ud over det jeg kan se i skabet 🥴 og jeg kan ikke få den skide termostat af 🤣
Termostat hoved kommer af ved at dreje den sorte ring nederst og så vrikke det hele af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja sådan gør jeg også på de andre i huset jeg har, dog er de et andet mærke og er meget nemmere at få fat rundt om.
Der er ikke meget plads i det skide skab 😅
Nogle gange er det nødvendigt at tage en polygrip tang (papegøje) til hjælp for at løsne omløberen.

 

Du har vel undersøgt om ballofix hanerne er åbne. Prøv at motionere dem. Det er måske en for nem løsning   .

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis