Støbe gulv november/december

Hej.
Jeg er igang med ca. 100 kvm terrændæk, og regner med at kunne gå igang med at støbe til november….
der er ikke varme på, men 95% er under tag.
Er det okay at lade sådan et nystøbt gulv overvintre (isolering, pextør, armering og beton)?….
Hvad vil være det optimale at gøre? Vintermåtter, presseninger ??? På forhånd tak 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke kommer en masse frost mens du støber og ugen efter kan du sagtens få det til at virke og blive godt. Bare du kan holde det frostfrit skal det nok gå

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Altså frostfri i en uge så klarer betonen sig. Lidt nattefrost den første nat er ikke så kritisk da beton afgiver varme under den første hærdning.
Og naturligvis må der ikke være vand i slangerne, så hvis de har været trykprøvet så skal vandet blæses ud evt. med kompressor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der skal nok være en periode med isdøgn , (frost døgnet rundt ) som muligvis kan skade din gulvstøbning , men det har vi aldrig i november , og sjældent i december , i de gode gamle dage kom man sprit i vandet , så kunne betonen ikke fryse , en seler/livrem person ville nok have en vintermåtte klar , men som elmand skriver så udvikles der varme når hærdingen starter ............held og lykke med det..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Som andre er inde på er det døgnets middeltemperatur der bestemmer forholdsregler og hærdetid.

Dansk Beton (under DI) har udarbejdet den linkede folder. Et åbent hus uden vinduer og døre er temperaturmæssigt det samme som udendørs, så hvis du ikke kan garantere frostfri forhold kan du måske få det lukket umiddelbart efter støbning, isf vil den egenudviklede varme fra hærdeprocessen som hovedregel være nok til at holde det frostfrit, alternativt skal der afdækkes.

https://www.danskbeton.dk/media/20318/vinterstoebning.pdf

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hold kæft det er et Forum. Tak for en masse viden :) Jeg kommer nok med flere spørgsmål er igang med et kæmpe projekt, og det mit første hus ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis