Nyt badeværelsesgulv på trægulv?

Er der nogen der ved, hvad der skal til før man kan lægge fliser på et trægulv? Det er et badeværelse skal jeg måske lige sige.
Jeg har hørt om nogle plader der ligner trapetzplader, som man kan støbe ovenpå.

Venlig hilsen
Birgitte Ann

Kruse

Du kan mere end du tror.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har lige lavet nyt badeværelse på 2. sak i Byggeforeningshus i Kbh. Her brugte vi Litex-plader -www.litex.dk. Nivellerede først det gamle trægulv med nivelleringsmasse - på med Litex efter foreskrifterne - spartelmasse - gulvvarme (Devi) - flisekæb og tilsidst fliser. Jeg slap for at slæbe cement m.v. op og diverse støbesvineri. Det virker umiddelbart fint og fuldstændigt stabilt....kun tiden kan afgøre om løsningen er god nok og lever op til Litex-brochurens løfter (...kan lægges direkte på trægulv....jeg tænker simpelthen på, at træet jo arbejder)
mvh
Kell
Jeg er i gang med noget tilsvarende og skal beslutte om jeg vil benytte 21mm krydsfinér eller Litex plader.

Hvad er den samlede højde (fra overkant strøer til overkant fliser) på din løsning? (Jeg regner med at dine fliser er "standard" højde og ikke specielt tynde eller tykke?).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også