Ingen koldt vand i bruser

Der er kun lunkent til varmt vand i vores Grohe bruser. Ingen koldt.
Har mailet med Grohe og de siger at der er to muligheder….enten er termostaten kalket til eller også er der skidt i koldt vands indtaget,
Hvis der er termostaten, kan man så lægge den i et kalkfjerner bad ??? Eller vil det gå ud over de evt. pakninger der sidder i termostaten….? En ny koster 500-600 kr., så det vil jeg helst undgå……

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder som regel en filterpakning bag sådan et armatur, den kan være stoppet og skal renses/skiftes.

Jeg giver da af og til vores armatur en tur i eddikesyreblanding, det har de ikke taget skade af.

Mvh. Ole
Husk at lukke for vand ved hovedhanen, og du har så ikke vand i huset i de timer som armaturet ligger i eddike. Den skal helst skilles helt ad ellers gør eddike eller eddikesyre ingen gavn inden i armaturet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke sandsynligt at det er en tilstoppet si i koldvandssiden. Det opstår i de fleste tilfælde jeg kender til i varmtvandssiden - pga rust eller kalk fra varmtvandsbeholder - og så skulle der jo ikke komme vand ud af armaturet hvis du skruer helt over på kold.

Dine vandrør kan være problemet .- at de er tilstoppede og der derfor ikke er vandtryk - men så ville du nok have problemet andre steder i huset.

Jeg tror løsningen er at skifte blandingsbatteriet. Du kan prøve at låne et andet, hvis du vil være helt sikker. Men jeg tror det håbløst at begynde at rense blandingsbatteriet. Problemet er formentligt at det er kalket så meget til, at det ikke kan lukke for det varme vand. 


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis