Tak for medlemskabet .

Jeg påtænker at anskaffe en båd , hvor i der ligger en VP MD 21A 75 hestes motor og har hørt både for og imod modellen. hvad siger i ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke noget til den nævnte Volvo motor, men helt generelt vil jeg sige, at en 40-50 år gammel Volvo motor ikke trækker prisen op ved en bådhandel, md 21a blev produceret fra 1969 til 1979 det er svært, måske umuligt at skaffe reservedele til så gammel en motor. Som tommelfingerregel siger man at en søvandskølet bådmotor holder 20-25 år og en ferskvandskølet 25-30 år, så du skal regne med at der inden for få år ligger en regning på over 100000 til udskiftning af motoren.
Blot for god ordens skyld:
Et firma i Tyskland, leverer stadig reservedele til de motorer. Selve motoren er af Peugeots OEM-mærke "Indenor". Den er brugt i uhyrlige antal til såvel både som biler af forskellige mærker. I Volvo Penta-versionen er det nærmest kun varmeveksleren, gearkassen og den grønne maling, der er Volvo.

Finnband
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Tomas29 skrev den 08-05-2023 09:22:32

If you are a seafarer and want to improve your qualifications and professional skills, Estumar courses for seafarers are an excellent choice. Find the right training program and start your way to a successful career at sea!

@Thomas29 Har de kurser der giver trådstarter viden om gamle Volvo/Peugeot-motorer?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Solaris.
Hvor har du de angivelser om levetid fra? Jeg har haft en båd med en 2 cyl VP-motor saltvandskølet i, den var 40 år og stil going strong, da båden blev solgt. Min nuværende båd har en Mercedes OM 636 ferskvandskølet i og den er 48 år gammel og starter perfekt, det eneste det fordrer er at man passer sin motor med olie, service og vinterkonservering.
Jeg synes det er useriøst og komme med sådan en påstand.
Mvh. Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også