Beskyttelse imellem etagerr?

Hvordan er beskyttelsen imellem etager omkring væsker, særligt i boliger fra start 70´erne ?

Grunden til at jrg spørger er (jeg bor i øvrerst Penthouse på 2. sal). At en underbo klager over skimmelsvamp på sit loft.

Kan det være min skyldf at underboen har det ?

Jeg lufter ellers ud hver dag efter alle foreskrofter, og hånden på hjertet laver sjændent mad som skal koges eller i mikroen mere end ti min.

Min bekymring er naturligvis om hendes skimmel kan "vokse" sig op til mig, den slags har jo ikke en bestemt adresse?

Noget bestemt jeg kan gøre "præventivt"?

Også for at undgå overraskelser da min varmemester kom og forlangte straksadgang til min lejlighed da han mistænkte akut vandskade. Som deer IKKE var.... ?

Bor lidt et Freaky sted og overvejer at flytte, hvis jeg bare kunne finde et bedre sted. For et par mdr siden brændte en sin lejlighed fordi hun ikke havde råd til huslejen... ;/ Så siger man den op og smutter, man brænder ikke stedet ned ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke andet beskyttelse end beton dækket og isolering.
Men hvis ikke du ligefrem vasker gulv med en spuleslange og pisser på gulvet i stuen, så er det ikke dit fugt.

Meget mere sandsynligt er det et sprunget rør, eller underboens manglende rengøring og udluftning.
Din luft fugtighed skal jo kondensere i ganske store mængder før det kommer ned til underboen.

Til sidst kan det være fejl konstruktion af huset, så fugt kondenseres i isolering og bag lofter. Men igen ikke noget du kan gøre fra eller til.
Skimmelsvamp opstår typisk pga for meget fugt over lang tid. Normalt vil skimmelsvamp opstå før hos dig, end hos underboen hvis du har for meget fugt. Tror ikke det er et problem, som du er herre over. Det er snarere pga af lækage på rørledning, utæthed i badeværelsesgulv, eller utæthed i tag eller murværk eller tagrende/nedløbsrør. Et hul i taget kan nemt lede vand ned til etageadskillelsen, navnligt hvis du bor øverst. 

Mvh Troels
Okay takker, så tager jeg det foreløbig helt roligt ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis