Manglende tryk fra cirkulations pumpen.

Jeg har lige fået ny cirkulationspumpe på min gulvvarme kreds, men efter et par dage med den nye pumpe er der umiddelbart ikke længere rigtig tryk nok på til at drive vandet rundt. Selv om telestaterne står åbne, kan jeg se at der ikke er flow igennem og pumpen reagerer ikke selv om man helt fjerner telestaterne så der er fri gennemstrømning. Hvis jeg øger fremløbstemperaturen på termostaten kommer pumpen op i fart i takt med at der kommer mere varmt vand ind i systemet, men når jeg skruerne ned for varmen igen, går hastigheden også ned på pumpen og ender igen i et niveau der ikke giver nogen effekt. Nogen gode råd?
Som man kan se på billedet, er der helt åbent for kreds 1+2 men alligevel er der samme flow som i kreds 3+4 som jo er lukket. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at skrue op for pumpen?
Har du luftet ud?
Har du fyldt nok vand på systemet, 1,5-2bar?
Har du husket at slukke pumperne under påfyldning?
Har du prøvet at justere på kredsens individuelle regulering ved at dreje på flowmeteret på manifolden?

Elektronikteknikeren
Det kunne lyde som om du har en luft-lomme liggende inde i pumpens impeller.
Forsøg at standse pumpen helt i 2 minutter, og tjek at trykket i dine kredse er i omegnen af 2 bar (på primære varme kreds).

Din toilet kreds trækker også varme, spørgsmålet er om den evt. trækker alt flowet.
Der ud over, så håber jeg du kun har beton gulve, for med 70° og 65° frem/retur, så brænder du dine eventuelle træ-gulve af.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis