Ventilation - badeværelse

Jeg bor i en ældre etageejendom. Har et lille badeværelse ca. 3-4 kvm uden vinduer.
Der er en lille hul i loftet (udluftningsskanal formoder jeg det hedder) hvor der er naturlig ventilation, dvs. der er gennemtræk fra kanalen til udluftning.
Jeg formoder ikke man må sætte en ventilator til denne?
Hvordan sikrer man så ventilation på sit badeværelse? Lige nu har jeg bare en affugter fra Matas stående.. kunne det være en ide at købe en elektronisk affugter?
Jeg bor i en ældre etageejendom. Har et lille... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK, vildt nok.. havde altid troet man skulle gøre det stikmodsatte :D
M_M skrev den 07-10-2021 20:14:21

Fandt noget materiale og der kan ikke tilfsluttes ventilation
"
Ejendommen har kanaler til naturlig ventilation i køkkener og badeværelser, der afsluttes i udluftningshætter i tagfladen. Det er uhensigtsmæssigt at der tilsluttes ventilatorer til disse kanaler. Kanalerne er beregnet til at der er undertryk i dem, som følge af sug fra hætterne, og er derfor ikke nødvendigvis tætte.
Tilslutning af ventilatorer kan presse luft ud til de øvrige lejligheder, hvilket blandt andet kan give lugtgener. Jo kraftigere ventilatorer jo større problem
"

I nogle ældre ejendomme er regel-sæt ikke altid kun baseret på fakta omkring bygningen, men også på de personlige preferencer bestyrelser, viceværter o.l. har haft gennem tiden.
Måske kan du kigge på taget og se hvor mange hætter der er over en opgang. Hvis der er 5 etager og der sidder 5 hætter på en række cirka over badeværelset, så er det nok solo-rør. Og så kan passus om ventilatorer lige så godt bunde i at nogen har haft antiparti mod larm fra ventilatorer.
Kender du byggeåret for ejendommen ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis