Damprenser - erfaringer !

Jeg kan ikke lige huske til hvem men jeg lovede at berette om mine erfaringer med min damprenser, som jeg endelig fik taget i brug i går:

Det er en Kærcher deres mindste model SC-1 til 799,- i Bauhaus.

Den er yderst effektiv til at løsne meget genstridigt snavs, Man kommer dog hurtigt til at svede meget i dampen (fx hvis man har badeværelse uden vinduer).

Desuden er tankkapaciteten på blot 2 DL for lille. Bevares det er blot at fylde den igen, men mindst 0,5 liter ville være ønskelig (som de større modeller også har).

Desuden kunne man ønske sig en form for bæresele, da den hurtigt bliver tung at gå rundt med.

Så er der "aktiveringsknappen". Jeg havde forstillet mig at der var sådan et "pistolgreb" men det er der ikke, man skal trygge med tommelfingeren. Og efter de 10-15 min 2 dl vand rækker er man allerede træt i tommelfingeren.

Den er god til små arealer, fx et badeværelse hvor du vil rense i fuger og lign, men skal man som mig gøre en hel lejlighed ren fra top til tå, så skal man nok vælge en af de større modeller.

Ikke at den ikke KAN, det tager bare næsten lige så lang tid som med knofedt og gammeldags vaskemidler.

Betil i øvrig eksta mirkofiberklude! da der kun er 1 af hver slags med !

+ er
Miljøvenlig (ingen kemikalier i brug)
Nem at samle, selv uden at læse manualen
Kompakt, kan let gemmes væk i et lille skab
Velegnet til små steder fx badeværelset
Yderst effektiv med genstridigt snavs og svært tilkommelige steder.

- er
Kapacitet på kun 0,2 liter, den løber tør for damp efter 10 min brug
Kun 2 mikrofiberklude med, du kan dog forsætte uden og så "opløse snavset" hvis du har et gammelt lagen eller lign til at tørre op med.
Tung i forhold til den lave tank-kapacitet(manglende bæresele.

Over all:

God til mindre rengøringsopgaver, fx ens badeværelse eller køkken. Har man fx 100 m2 gulvoverflade man ønsker at damprense bør man vælge en større model.

Stjerner:

3 ud af 5.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis