Skum til faststøbning af stolper..

Ud over måske byggeskum, findes dette her produkt mon i DK.? https://www.facebook.com/make.it.right.mike/videos/497965194737875 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er en dårlig løsning med skum, for det suger fugt, så dine stolper rådner hurtigere.

Men du kan sagtens købe noget 2-k skum, hvor du blander 2 væsker, som så skummer op, som på videoen du linker til.
Højere vægt pr m3, giver en mere fast skum.. ​Link til 2-k skum​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, vand kan trænge igennem skummet.
Jeg er sømand, og rednings kranse laves i en plast-skal med skum inde i, og hvis skallen perforeres, så suger skummet vand (regn, hav-sprøjt etc.) og kransen kan ikke længere flyde, men må kasseres og skiftes med en ny.
Pæle direkte i jord er aldrig godt, de rådner hurtigt, selv med de såkaldte "sokker", kan de holde "op til" 25 år.

 

Jeg ved godt det er er ret gammelt tråd, men der er nu noget på det danske marked som kan det du efterspørger: https://postfoam.dk/da/
 

Er det ikke et produkt udviklet til et andet klima?
Kolding75 skrev den 23-05-2023 12:59:14

Det lyder som et produkt, miljøet absolut har brug for... :-\

 Det er nok ca. det samme som beton, når det kommer til stykket. 

kaffemand skrev den 23-05-2023 16:04:44

Er det ikke et produkt udviklet til et andet klima?

 Jeg har set en del videoer fra USA og Canada med lignende produkter, så jeg tror ikke der er noget problem ift. klimaet i Danmark.   

hms skrev den 30-05-2023 11:29:48

 Det er nok ca. det samme som beton, når det kommer til stykket. 

 Jeg tvivler meget på, at beton er lige så skadeligt for miljøet som sådan en omgang kemisk skum.


Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 31-05-2023 12:22:00

 

 Jeg tvivler meget på, at beton er lige så skadeligt for miljøet som sådan en omgang kemisk skum.

 Tja, beton i sig selv er kemi, det er sådan den hærder, ved kemiske reaktioner. 

Polyuretan (lige som den på videoen) er hvad langt de fleste madrasser er lavet af så det er ikke giftigere end at vi lader vores babyer sove på det, hele vores fjernvarmenet er baseret på rør der er isoleret med polyuretan og som kommer under jorden, og man har brugt det i nogle årtier til at stabilisere fundamenter, selv i nærheden af vandboringer (søg på Uretek), så der er ikke noget usædvanlig ved det. Men ja, man skal lige tænke over at det ER plastik man er i gang med at hælde i hullet, og at man skal bortskaffe det forsvarligt når man ikke længere skal bruge det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis