Oprevet paplag på gipsplade.

Hej. 
Jeg går og renoverer en lejlighed. Jeg skal fuldspartle en væg hvor pappet på gipspladerne nogle steder er blevet revet op fordi der har været limet nogle cigarkassetræs-plader på.  Da vi rev træet af, rev vi flere steder det øverste, stive lad papir af gipspladerne.
Efter første lag spartel bobler papiret på gipspladerne op der hvor pappet er revet op.
Vil boblerne lægge sig igen når spartlen tørrer?Vil andet lag spartel dække ujævnhederne? 
Eller skal jeg til at sætte hel ny gips på?
Jeg har vedhæftet et par billeder af hvordan den aå ud med våd spartelmasse på.

Mvh
Ida
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Vi mangler så lige billeder, men når første lag spartel er hærdet så bobler det ikke op igen. Hvorvidt bobler er så store at der dannes hulrum kan jeg så ikke se. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej Erik
Tak for svar. Har vedhæftet billederne nu. Krydser fingre for at boblerne har lagt sig idag 🤞

Jeg tror ikke at boblerne har lagt sig spartel massen vil størkne og beholde formen. Du kan slibe og spartle igen, så vil der komme markant færre bobler. Måske slet ingen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også