Stikkontakt til lampeudtag

Hej LDS.

Jeg har fornyligt erhvervet mig nogle LED lamper til under køkkenskabene i IKEA, hertil anskaffede jeg en LED-driver, som går til en stikkontakt...
Problemet er så, at jeg faktisk har et lampeudtag der ville passe perfekt til lamperne, og det ville være behjælpeligt da lamperne så ville tænde og slukke sammen med de øvrige lys der er sat til kontakten.

Spørgsmålet er så, kan jeg på en sikker måde få LED-driveren til at køre over lampeudtaget og derved kontakten, i stedet for at køre over stikkontakten og derved dens egen tænd/sluk knap?

LED Driver (https://www.ikea.com/dk/da/p/ansluta-led-driver-med-ledning-hvid-80405841/)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan erstatte lampeudtaget med en stikkontakt.
Alternativt montere en kort ledning i lampeudtaget, og lade denne ende i en stikdåse/forlængerled.
jenshøj skrev den 06-10-2021 19:58:43

Man kan erstatte lampeudtaget med en stikkontakt.
Skal der autoriseret elektriker til for at lave denne reinstallation, eller må jeg begive mig ud i det selv?

Alternativt montere en kort ledning i lampeudtaget, og lade denne ende i en stikdåse/forlængerled.
Lyder også smart, holder den også i byretten?

 

Du kan roligt erstatte lampestedet med en stikkontakt. Om du må lave det selv? Nej det må du faktisk ikke. Den med en stump ledning og et forlængerled er udmærket og holder i byretten.

fase
Det er da nemmere at klippe stikprop af ledningen til driver, og så montere det i lampeudtag. UPS så lige at det ikke er stikprop men derimod driver til at sætte direkte i stikkontakt
Stump forlænger ledning fra lampeudtag. Det må du selv og det holder både i byret og el-ret  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-10-2021 23:27:33

Det er da nemmere at klippe stikprop af ledningen til driver, og så montere det i lampeudtag. 

 Det bliver ikke nemt 


fase
NEJ NEJ og undskyld  jeg så det godt og har rettet det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis