Bygge bryggers skabe

Hej , vi vil gerne bygge vores egne skabe til vores bryggers , umiddelbart tænker jeg i mdf? Men kan læse mig til det er pænt besværligt at male , er der andre alternativer i samme prisklasse som er til at male ?

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med er da ret nemt at male , ellers brug melamin , det er ikke ret meget dyrere
Hvis du ikke kan male MDF er du nok bedst tjent med et færdigkøbt skab.   

MDF er et godt materiale at bygge skabe af og maling er ikke raketteknologi. Hvad du har læst er ikke det samme som hvad du har erfaret.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mdf kan være lidt triggi et male kanter på. Men ligesom med melamin plader kan mad varmesvejse en kantbånd på. Hvis du vælger det og er i tvivl må du spørge til fremgangs måde, så får du forklaring.
Jeg ville vælge melamin plader der er malede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Silvanol fra Silvan er god til at grunde MDF kanter, som efter slibning danner perfekt bund for maling. Rigtigt udført er det mere holdbart end på svejsede kantbånd.

Slutmaling kan du udfører med pensel som efterlader en hel glat overflade. Malerrulle efterlader en let nubret overflade der ikke er så rengøringsvenlig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan du gøre det: Ja.
Er det smart: Bob-bob.

MDF suger alt det fugt det kan komme i nærheden af, og i et bryggers med tumbler og potentielle "vand på gulvet" situationer, så ville jeg ikke gøre det.
Vælger du at gøre det alligevel, så være 500% sikker på du har fået det hermetisk overflade behandlet.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Rantzau skrev den 06-10-2021 19:57:52

Hvis du ikke kan male MDF er du nok bedst tjent med et færdigkøbt skab.   

MDF er et godt materiale at bygge skabe af og maling er ikke raketteknologi. Hvad du har læst er ikke det samme som hvad du har erfaret.

Som sædvanlig et nedladende svar fra Rantzau. Det er ikke alle der er begavet med din viden og store erfaring indenfor håndværk. Hvis du ikke kan give et respektfuldt svar, så lad vær at svare.

Du er vel selv startet på at tidspunkt og havde brug for svar fra nogle der viste noget du ikke viste. Der forventede du vel også et ordentligt og respektfuldt svar, eller ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Er du sikker på at det kan svare sig? Har du overvejet at købe færdige skabe i f.eks. Ikea, jeg tor ikke at det kan gøres billigere. Før du har fået købt x-antal MDF plader, lim, skruer og maling løber det alligevel op.
Hvis det ikke går helt op med færdige skabskorpusser kan man sagtens korte dem op eller gør dem smallere.

Med venlig hilsen

Anders

Når der stilles spørgsmål hvor de indlysende svar er udelukket grundet forudfattede holdninger er det virkelig op ad bakke. Forsegling af kanter på MDF plader er for længst løst. Læs dog hvad fabrikanterne af MDF plader skriver om deres produkter, men det er selvfølgelig ikke så sexet som hvad en tilfældig bimbo i bikini skriver på Facebook.

Selvfølgelig har jeg lavet stort set alle fejl, hvor den største var ikke at lytte til erfarne folk med den rette viden. Jeg var selvfølgelig meget klogere, men så ku' jeg lære det på den hårde måde ku' jeg.

Det er rigtigt at MDF kan suge fugt som en sukkerknald, men det kræver fugt i mængder der forhåbentlig ikke indtræffer i et almindeligt bryggers. Er det tilfældet har du langt større og akutte problemer.

Jeg skal gerne gentage det for de fatsvage - en overflade på MDF nedsætter fugtgennemtrængeligheden ganske betragtelig uanset om det er folie, melanin eller maling som rigelig imødekommer forholdene i et normalt bryggers ved normal brug.

Alt dette står i producenternes anvendelsesvejledninger, men det er heller ikke særlig sexet læsning.

Det er deprimerende nogle stadig lader sig blokerer af vås på internettet. De er bedst tjent med at købe færdige produktet - i dette tilfælde et ydmygt skab til et ydmygt bryggers.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 07-10-2021 19:49:59

Når der stilles spørgsmål hvor de indlysende svar er udelukket grundet forudfattede holdninger er det virkelig op ad bakke. Forsegling af kanter på MDF plader er for længst løst. Læs dog hvad fabrikanterne af MDF plader skriver om deres produkter, men det er selvfølgelig ikke så sexet som hvad en tilfældig bimbo i bikini skriver på Facebook.

Selvfølgelig har jeg lavet stort set alle fejl, hvor den største var ikke at lytte til erfarne folk med den rette viden. Jeg var selvfølgelig meget klogere, men så ku' jeg lære det på den hårde måde ku' jeg.

Det er rigtigt at MDF kan suge fugt som en sukkerknald, men det kræver fugt i mængder der forhåbentlig ikke indtræffer i et almindeligt bryggers. Er det tilfældet har du langt større og akutte problemer.

Jeg skal gerne gentage det for de fatsvage - en overflade på MDF nedsætter fugtgennemtrængeligheden ganske betragtelig uanset om det er folie, melanin eller maling som rigelig imødekommer forholdene i et normalt bryggers ved normal brug.

Alt dette står i producenternes anvendelsesvejledninger, men det er heller ikke særlig sexet læsning.

Det er deprimerende nogle stadig lader sig blokerer af vås på internettet. De er bedst tjent med at købe færdige produktet - i dette tilfælde et ydmygt skab til et ydmygt bryggers.

 Tak for dit skriv , har hverken nævnt noget om ydmygt skab eller ydmygt bryggers 

Men det kan jo være du snakker om egne projekter hjemme i jordhulen

Jeg læner mig naturligvis op af de mere kompetente svar herinde , og takker for der ikke er flere af din slags herinde 




 

Anders K skrev den 07-10-2021 11:58:39

Er du sikker på at det kan svare sig? Har du overvejet at købe færdige skabe i f.eks. Ikea, jeg tor ikke at det kan gøres billigere. Før du har fået købt x-antal MDF plader, lim, skruer og maling løber det alligevel op.
Hvis det ikke går helt op med færdige skabskorpusser kan man sagtens korte dem op eller gør dem smallere.

 Har naturligvis kigget på skabe i Ikea , de er monster dyre , omkring 10.000 vil det koste , og de har problemer med levering af forskellige slags skinner osv til skabe , tænker det blir hvidmalet melamin plader :) 


 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også