Bygge bryggers skabe

Hej , vi vil gerne bygge vores egne skabe til vores bryggers , umiddelbart tænker jeg i mdf? Men kan læse mig til det er pænt besværligt at male , er der andre alternativer i samme prisklasse som er til at male ?

 

Hej , vi vil gerne bygge vores egne skabe til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes tonen er lidt hård i den tråd her.
Men jeg vil da alligevel gerne lige give mit besyv med.
Hvis jeg selv skulle lave et lignende projekt havde jeg valgt MDF. Om det er det økonomiske valg kan jeg så være lidt i tvivl om. Men MDF er nemt at arbejde med, i modsætning til hvidmalet melamin hvor man ofte får revet kanterne lidt op når man skærer i det. (Det er så grænseløst irriterende når man prøver at lave noget lækkert).

MDF kan spartles super lækkert og pænt. Man skal være lidt opmærksom når man maler enderne, de skal have et par gange og slibes imellem, men hvis man er villig til det får man et flot og også holdbart resultat.

Men det kommer meget an på hvor meget skabene skal passes til, ellers kunne man jo også overveje at købe nogle køkken højskabe og selv tilpasse dem. Men så det igen hvid melamin. (Jeg hader at skære i det lort, kender godt tricksne, men synes sgu altid det driller).

Rantzau skrev den 07-10-2021 19:49:59

Når der stilles spørgsmål hvor de indlysende svar er udelukket grundet forudfattede holdninger er det virkelig op ad bakke. Forsegling af kanter på MDF plader er for længst løst. Læs dog hvad fabrikanterne af MDF plader skriver om deres produkter, men det er selvfølgelig ikke så sexet som hvad en tilfældig bimbo i bikini skriver på Facebook.

Selvfølgelig har jeg lavet stort set alle fejl, hvor den største var ikke at lytte til erfarne folk med den rette viden. Jeg var selvfølgelig meget klogere, men så ku' jeg lære det på den hårde måde ku' jeg.

Det er rigtigt at MDF kan suge fugt som en sukkerknald, men det kræver fugt i mængder der forhåbentlig ikke indtræffer i et almindeligt bryggers. Er det tilfældet har du langt større og akutte problemer.

Jeg skal gerne gentage det for de fatsvage - en overflade på MDF nedsætter fugtgennemtrængeligheden ganske betragtelig uanset om det er folie, melanin eller maling som rigelig imødekommer forholdene i et normalt bryggers ved normal brug.

Alt dette står i producenternes anvendelsesvejledninger, men det er heller ikke særlig sexet læsning.

Det er deprimerende nogle stadig lader sig blokerer af vås på internettet. De er bedst tjent med at købe færdige produktet - i dette tilfælde et ydmygt skab til et ydmygt bryggers.

 Hvad du syntes er indlysende er ikke nødvendig indlysende for andre eller nybegyndere !!!!

Svar i en ordentlig tone. Alternativ lad være med at svare.
At kalde folk fatsvage eller andre vederstyggeligheder er mildt sagt dårlig stil.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også