Erfaring med indbygningscisterner?

Jeg skal have nyt badeværelse. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at få et væghængt toilet. Men der er jo 117 forskellige indbygningscisterner, så hvilken skal jeg mon vælge?
Det er sådan en ramme, der skal sidde uden på en høj murstensvæg. Og så bliver der bygget en kasse rundt om den.

Jeg har kigget på Grohe (Rapid SL og Rapid SLX), Geberit (Sigma, Omega og Delta) og Ifö (kan ikke huske, hvad de forskellige hedder).

Er der noget, jeg skal være opmærksom på? Og er der nogen, der har dårlig/god erfaring med et af dem?
De findes også i forskellige højder. Er der nogen fordel/ulempe i forhold til højden?

Har været i Bauhaus i dag, og fik ikke nogle svar, jeg kunne bruge. Så nu prøver jeg lige her.
Har det lidt mærkeligt med, at bruge okker-gokker-gummi-klokker-metoden, når jeg skal vælge ;-)

Mvh Berit
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv et Geberit Sigma 112cm og synes det virker godt og nemt at sætte op. Har ikke prøvet andre, så svært at anbefale noget. Der er nok godt og dårligt ved dem alle :)

Eneste jeg synes du skal tænke over, er højden på toilettet. Geberit har en markering på deres stativ, men hvis man går efter den, får man et lidt lavt toilet. Så hvis man er lidt højere, bør man være opmærksom på det og så hæve det lidt. Det er kun et par cm. der er tale om, men det gør en stor forskel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har opsat Grohe Rapid SL her hjemme. Det var nemt og jeg er godt tilfreds. Købte et sæt hos vvseksperten med cisterne, skål og sæde. 
1000 tak for svar!
Højde på stativet fastsætter naturligvis din højde på den kasse det skal indbygges i. Hvis stativ og cisterne ikke kan forsvinde ind i en ydermur f.eks. så vil det være godt at vælge en lav højde. Måske kan du få samme højde på topplade som du har på vindues bundstykke og håndvaskemøbel. Det har jeg på det ene badeværelse.
Jeg har prøvet de 2 nemlig Grohe og Geberikt de er udmærket begge 2.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er enig, indbygningscisterner er en jungle. Jeg har brugt Geberit og er godt tilfreds. Det du skal være opmærksom på er at, ud over højden på de forskellige modeller er forskellig, så er der forskel på om de er front eller top betjent eller begge dele og de betjeningsplader der passer til en Geberit model ikke nødvendigvis passer til en anden Geberit model, så der skal man holde tungen lige i munden. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis