Miele køl/frys køler ikke

Siden igår er mit Miele køl/frys holdt op med at køle. Det bliver varmere og varmere. indeni. Køledelen foroven er nu +11, og frysedelen er -5, hvilket jo er alt for lidt. Jeg har checket at ventilatoren kører OK, og jeg har trukket køleskabet fri af væggen, så der kan komme luft. Der er ikke støv på køleribberne.  Maden i  skabet holder ikke længe som det er nu. Kan nogen komme med en løsning (ikke ringe til en servicemand) men noget jeg kan gøre her og nu.  På forhånd tak!
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du mærke om kompressoren kører eller er varm? Har du prøvet om termostaten virker?
Det kunne være termostaten, der er defekt.
Der er faktisk ikke noget, du kan gøre nu udover at undersøge de ovennævnte forslag og ringe til en hvidevareservice

fase
Mange tak for svar. Ja, kompressoren er varm. Men jeg kan ikke se en termostat nogen steder. Hvor skulle den sidde?

Hvilken model ?  - Er det en no frost så sikker dig der ikke er opbygget is bag fryserskufferne, der kan isolere til termostaten . Er der temperatur visning i kø'leskabet. Jeg går ud fra du måler temperatut med termometer.

 

Jeg har ledt overalt efter et typeskilt, også bagpå køleskabet, i fryseren og hele vejen rundt i køleskabet, men fandt intet. Du kan se skabet på billedet. Der er ikke et sted til at stille temperaturen udover det på billede 2, som jo er køleskabet. For lidt siden slukkede jeg helt for køleskabet i et par minutter, og nu viser temperaturen i køleskabet +7, hvilket er bedre end før. Men fryseren viser kun -5. Jeg bruger termometer begge steder.  Kompressoren har et skilt , se billedet. Kan nogen på grundlag af kompressorskiltet finde Miele modellen?
Nu er temperaturen i køleskabet desværre steget til +12. Det er svært at forstå hvad der foregår.
enten mangler den kølemiddel eller også er bagvægggen gået løs ingen delene kan sandsynligvis betale sig at reparere
Er der nogen bud på hvad man kkan gøre?
Vedhæftede filer:
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis