“Sænke dørtrin”

Hej,

Jeg er den nye og glade ejer af en robotstøvsuger, son fungere super godt bare pånær i ét rum da dørtrinnet er for højt. På sigt skal døren udskiftes men indtil da tænkte jeg på, om man kunne “fuske” lidt og sænke den nogle millimeter ned til at passe med fejelisten? Fx ved at save en masse riller med rundsav og så stemme det ud og pudse efter. Eller er der andre ideer? Jeg kan ikke bare fjerne dørtrinnet da gulvet ikke er gennemgående

Mvh
Rasmus 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu døren skal skiftes, så saver du nogle spor på tværs af dørtrinnet og stemmer træet væk.

fase
Jeg står i samme problem med et hus vi snart overtager hvor kæresten også vil have robotstøvsuger. (Hvilken har du købt og kan anbefale?)
Men jeg skal ogsåhave et dørtrin væk, planen er at jeg vil bruge min multicutter til at fjerne eksisterende trin helt, og lidt fin spartel til siderne så man ikke kan se der tidligere har været et dørtrin, hvorefter dørkarmen skal males. Der ligger fliser i begge rum, men tror ikke på se kører under dørtrinnet, så vil købe en Alu liste der kan limes på, kan se man kan løbe nogle færdige til lige præcis det formål. 
Hvis det kun er midlertidigt, så monter en trekantliste på siden af dørtrinet. Alt efter støvsuger og højde på dørtrinet, så kan det være nok til at hjælpe maskinen over.
Hvis du vil gøre trinet mindre, så pil det helt ud og fjern materiale på bagsiden, og monter igen. Så har du ikke problemer med at lave pæn finish.
Jeg har herhjemme, lavet en temmelig "skrå" liste, til et temmeligt højt trin. Det er fint til at den kan tøffe over.
Er det ikke en mulighed, så ville jeg også afmontere trinet. og stemme ud på bagsiden
Jeg havde nogle ældre dørtrin, som med tiden var blevet slidte - i siderne skar jeg ned med multicutter, men inden da have jeg fjernet knap 1 cm. i tykkelse med overfræseren. Brugte en skabelon, som hviler på hver side af dørtrinet. Herefter limede jeg 3 mm. bøgefiner på trinene og færdig pudsede med lak. Det sidste stykke ud til siderne blev stemmet ud. Det er vigtigt med god støvsuger til overfræser arbejde..  Bundfalsen er nu noget mindre, men dækker stadig. Ps. de gl. dørtrin var fyr, hvilke gør arbejdet noget nemmere.

 

Ideen med at stemme ud på bagsiden lyder som en god ide. Hvordan tager jeg nemmest dørtrinnet ud? Bare en multicutter ned i hver side?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også