Elproblem med lampe og stikkontakt

Hejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig😊
Jeg har fået lavet noget dumt med mine udtag til lampe i loft og stikkontakt.Jeg kan enten få min lampe til at virke, eller min stikkontakt, bare ikke begge på samme tid.
Jeg har vedhæftet et billede at de tre ledninger som går fra loftet. Tror den brune der sidder frit er til stikkontakten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virker din lampe som den er forbundet lige nu? Eller virker den med den løse ledning forbundet? er der andre løse ledninger?

fase
Men på billedet er der andre ledninger. Sidder stikkontakten under afbryderen, eller er den placeret et andet sted? Er der en samlemuffe mere? Den hvide ledning på billedet er normalt en fase. Hvad sker der, hvis du forbinder den hvide løse ledning med den hvide/grå ledning i kronemuffen? Der burde ske det, at stikkontakten virker når lyset tændes.

fase
Prøv lige med et billede fra den anden side. Jeg synes at kunne se andre ledninger bagved. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sådan her ser det ud fra den anden side. 
Ja så ser vi jo 2 + 3 ledninger og ikke kun 3.
Det ser ud som om den stikkontakt der ikke virker sidder et andet sted end afbryder sidder.
Jeg ser en brun der sidder sammen med en lidt sort helt oppe imod loftet,
Mon ikke den brune skal sammenmed den løse hvide,
Den blå sammen med den meget korte sorte oppe imod loftet.
Lampen skal have den brune til den grå som nu og den blå fra lampe sammen med blå og kort sort. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis