Bjælker på badeværelse - behandling

Hej Lav-det-selv

Vi står med nøjagtig samme problemstilling som beskrevet her med bjælker på badeværelse: https://www.bolius.dk/nyt-badevaerelse-i-kaelderen-hvad-goer-vi-med-loftet-og-de-synlige-bjaelker-med-spraekker-91941

Der bliver dog ikke beskrevet nogen løsning af den byggesagkyndige.

Er der nogen der har et forslag til løsning?

Mvh

Bo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bolius " eksperten" svarer på noget helt andet end det der spørges om.
Svaret går på dampspærre imod andre rum, medens spørger er interesseret i om svind revner kan fortsætte med at være der.
Svindrevner må gerne være der, de tager ingen skade af at være i et badeværelse. Det er meget kort tid der er fugtig i forhold til tørretiden. Så det anser jeg ikke som noget problem.
Lige der hvor dampspærre skal smyge sig omkring bjælker skal disse revner udfyldes. Ellers bliver det ikke tæt. Jeg har gjort det ved at fylde revner med montage lim, og samtidig en stribe lim rundt om bjælke til at holde dampspærre på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det har du ret i hvis der er opvarmet i hele området og hele året. Er der f.eks. et stykke med skunk så ville jeg lave dampspærre i hele baderummet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Alright. Hvilken behandling ville du give bjælkerne? Skibslak? 
De behøver ingen behandling, men vil man lysne dem lidt kan man give noget hvidlud, ligesom man kan give fyrretræs lofter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis