Sokkel mørtel/puds - hvilken er der brugt?

Hej med jer!
Er der en herinde som har forstand på hvilken mørtel/puds der er brugt her? Det ligner der er tilføjet små sten i? På forhånd tak.

Se vedhæftet billede.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner beton lavet med støbemix.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det ligner en sålbænk, så du kan købe  noget sokkelpuds (en blanding af sand og cement) til at reparere sålbænken. Hug det løse beton af og reparer sålbænken. Du skal overveje at lave en ny sålbænk afhængig af, hvor beskadiget den er.

fase
Hej Fase,
Tak for svar. Er det "nemt" nok at lave sådan en sålbænk hvis jeg hugger noget af det løse af og så reparere det? Hvis jeg skulle have en murer til det, ved du så om det er en stor omkostning?

KK
Det kan du sagtens selv lave. Du laver en form af et par brædder, som du lige sømmer sammen så det yderste lodrette er i højde med tykkelsen af sålbænkens yderkant. Et par cm inde på det vandrette brædt stifter du en trekantliste fast så du får dannet en vandnæse. Du kan evt. lægge lidt 6 mm tentorstål (armeringsjern) i . Du skal selvfølgelig montere støbeformen så du får fald fra vindues karmen og udad. Se på den nuværende sålbænk.
Hvad mureren skal have for det ved jeg ikke men et par tusinde løber det sikkert op på.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis