Revner i vægge - dækker forsikring mon?

Hej alle

Væggene i vores hus slår revner (se fotos). Der er tale om gibsvægge. Jeg er i tvivl om, om det er et problem, og om det er noget, jeg selv (forsvarligt) kan udbedre, eller om jeg skal bruge hus- eller ejerskifteforsikringen

Forsikringsselskabet kræver, at der kommer en byggesagkyndig ud og vurderer skaderne. Det koster 4.500 kr., hvilket er meget at betale, hvis det viser sig, at skaderne ikke er dækket af forsikringen.

Skal ejerskifteforsikringen dække, skal det kunne påvises, at skaderne er opstået før huskøbet i 2019. Der var revnerne der ikke/ikke synlige. Huset er fra 2014.

Husforsikringen kan muligvis dække skader efter køb.

Håber nogen kan hjælpe med lidt vejledning eller et godt råd.

Mvh Torben

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke dit hus der sl¨r revner. men der er tale om dårligt gipsarbejde som ikke er spartlet ordentlig, det ligner at der ikke er brugt armeringstape i samlinger, kort og godt sjusk og dårligt håndværk........kan med sikkerhed sige at det får du aldrig en forsikring til at dække. det er jo ikke ulovligt eller farligt, men blot en øjebæ at kigge på der skriger på dårligt håndværk.
Tak for svaret   

Er der mon noget, man kan gøre, for at udbedre revnerne i gibsen?

Hvis det ender med, at vi skal have skiftet flere gibsvægge i huset, læser jeg vores forsikringsvilkår sådan, at den burde dække. Men der er jo tit lidt tvetydigt med sådan noget jura 🙂
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ejerskifte forsikringen er der for at dække for udbedring af ulovligheder eller bevist skjulte fejl.
Dårligt/forkert udført vedligehold (som gips arbejde er) er ikke en del ejerskifte forsikringen dækker.

Mit hus er malet med en ikke diffusions åben maling af tidligere ejer, hvilket resulterer i det hele er begyndt at skalle af nu efter 3 år. Ejerskifte forsikringens kommentar: Vi dækker ikke over forkert vedligehold.

 

Ok. Tak for svar. Det lyder ikke til, at der er nogen grund til at spendere 4500kr på en byggesagkyndig her.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også