kan gaffa tape bruges ?

  • Vi  lukkede noget huller i indpakningen i varme rør i kælderen, hvor det blot lignede rock wool der var omkring, men samlingerne kunne jo være med asbest. Min mand brugte gaffa tape. Er det sikkert nok ?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

her også lukket
Ja, det er fuldstændig sikkert at bruge gaffertape til at lukke samlinger og afslutninger. Det ikke blot ligner Rockwool, det er Rockwool også i samlingerne.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
mange tak for svaret   hvordan kan du vide det så sikkert ? jeg havde hørt at i bøjningerne der ville ligge det asbest kirselgur  tror jeg det hed. men det passer måske ikke eller misforstår jeg dig. 
Kiselgur er ikke asbest. Asbest og kiselgur er to forskellige materialer. Jeg har i mit arbejdsliv gået sammen med andre håndværkere og set, hvilke materialer der blev brugt. 

fase
oki. men jeg forstod bare man brugte kirselgur med asbest, som isolation, før det blev forbudt, i disse bøjninger. og det var bøjninger ved rørene man skulle være opmærksom på, hvor det siddet men det er måske ikke tilfældet i alle rør. hvis der er isoleret med rockwoll, er det så rockwoll hele vejen igennem ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
sådan så det ud før 
I den første tråd du oprettede viste du et billede af noget som 100% var rockwool rørisolering. I denne tråd er der så billeder af noget der er vanskeligere at identificere ud fra billeder. Du kan kun være 100% sikker ved at indsende prøver. MEN indkapsling med gaffa er helt ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ja for da han kom derned var der huller flere steder ind. jeg kan godt forstå det er svært at identificere på dette billed. men alt hvad der var lukkede han af med gaffa tape. 
Jeg ville nok have valgt hvid gaffa tape. Det kan jo altid sættes ovenpå det grå hvis man gerne vil have et lidt pænere udtryk.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også