Et strengs eller to strengs anlæg

Hvordan finder man udad om man har et et strengs eller et to strengs anlæg til opvarmning
fyret er et gasfyr.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De/n sidste radiatorer på strengen er altid koldere end de første på fremløbet, ved en-streng. Ps. Man kan som regel osse se det på hvilken type radiatorventiler der er monteret - stort ventilhus = enstreng - lille ventilhus = tostreng.
Steensen skrev den 04-10-2021 18:49:10

Hvis du har tilslutning af tilgang og afgang fra samme radiator til samme rør, samt du vil ofte have diameter reduktion ved hver eneste radiator på røret.

 Kræver det ikke at man kan se tilslutning af til- og afgang under gulvet på radiatoren for at kunne se diameterreduktionen, eller hvordan ser du det.


fase
Her er så mit problem da min datter gerne vil have denne skiftet.
jeg ved ikke om dette er stort eller lille ventilhus.

Når der er gasfyr, er der ret sikkert opsat varmtvandsbeholder der ligner gasfyret, så det kører for sig selv. Hvis i så lukker for alle radiatorer og gulvvarme, bliver radiatorerne kolde. Prøv derefter at “tage temperaturen” på returrøret fra radiatorsystemet. Bliver returtemperaturen højere, efter der er lukket af, er det et-strengs anlæg. Bliver returtemperaturen helt kold, er det 2-strengs anlæg.

Søren O
Det ser ud som et normalt termostatventilhus. Det kan ikke fås mindre eller større. Hvad ønsker din datter det skiftet til. En termostatventil består af to dele 1. selve ventilen og 2. termostatdelen, som regulerer temperaturen via ventilen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis