gulvarme - aktuator/termostat som ikke virker.

  Der er ikke varme i vores gulv i bryggerset hvor fyret også er. Når jeg tager aktuatoren/termostaten af (den der sidder på røret ved fyret) er denne hård at skubbe til. Splitten der sidder på termostaten på røret glider fint op og ned når der trykkes på den. Når jeg tager aktuatoren af så kommer der fint varme i rummet.
 Spørgsmål:
1) er det ok at have aktuatoren af eller betyder det bare at der bruges super meget varme ? Eller stopper den automatisk når den når de 22 grader som fyret er indstillet til)? Jeg er jo ikke interesseret i kæmpe regning pga gulv i bryggers. Ummiddelbart bliver der kun lunt og ikke super varmt.
2) bør aktuatoren skiftes og kan man det selv og hvordan i så fald ?  

Tak for råd🙂​

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du se på reguleringsenheden om aktuatoren er aktiveret? Har du mulighed for at måle om der er spænding på ledningerne til aktuatoren? Hvis du vil skifte den, kan du sagtens gøre det selv.
Et billede af systemet ville gøre det meget lettere at give råd.

fase
Hej S. Fabrin, tak for svar. Har netop fået uploadet 2 billeder - det ses hvor jeg har taget - hætten af. Har ikke rigtig indsigt i at gøre nogle af de ting du foreslår ..😕
Det du kalder hætten, er aktuatoren. Kan du ikke se på reguleringsenheden, om der er en lampe, der lyser ud for den aktuator, du har taget af. 

fase
Prøv at tage låget af boksen og se, hvad der er indeni.

fase
Gætter på varmelegemet inde i telestaten er brændt over.
De går jævnligt i stykker - udskift telestaten med ny og lad den være afmonteret indtil du har en erstatning.Der vil selvfølgelig være varme på, men forbruget er bestemt af temp i dit kredsløb.
Mange tak for svar. Det må være udvejen:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis