Regnvand ryger bag om tagrenden.


Nogen der kan forklare fejlen her.?
Det er lidt svært at tage billede af, men regnvandet siver ligesom bagom tagrenden.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Der er ikke hældning nok på taget.Det betyder at vandet vil løbe baglæns når det når kanten på undersiden af tagpladen.
2. Tagpladen går ikke langt nok ud over renden. og så sker ovenstående. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ved flade tage vil regnvandet gerne løbe baglæns på undersiden af tagpladen. Derfor skal der være en kant (drypnæse) der forhindrer dette. Prøv evt, om du kan kpmme til at sætte en strimmel fugemasse op på undersiden af tagpladen.

Søren O
Det med hældningen har jeg også tænkt på lige fra starten og det med at taget skal gå længere ud i tagrenden har jeg googlet mig frem til i dag 😊
Det kommer jo til at ødelægge muren på sigt 😐 og den blå tønde bliver hurtig fyldt.
Har påpeget det overfor naboen 2 gange for længe siden, men der sker intet, så er sgu ved at være godt træt af det. 
Søren O skrev den 03-10-2021 16:41:52

Ved flade tage vil regnvandet gerne løbe baglæns på undersiden af tagpladen. Derfor skal der være en kant (drypnæse) der forhindrer dette. Prøv evt, om du kan kpmme til at sætte en strimmel fugemasse op på undersiden af tagpladen.

Ja det man kalder en tagfod. ( Har jeg fået googlet mig frem til.)  Tak det med fugemassen vil jeg prøve. 🙂

Forsøg at snakke venligt med din nabo, og forklar ham at det faktisk er et problem på din grund, at vandet bare fosser ned, og at han faktisk har pligt til at sørge for at vandet bliver ledt til nedsivning/kloark via sin egen grund. Hvis ikke han vil gøre så det bliver fikset, så vil du klage til kommunen over, at han bortleder sit regnvand ved at lede det ind på din grund.

 

Annonce
Steensen skrev den 03-10-2021 18:31:16

Forsøg at snakke venligt med din nabo, og forklar ham at det faktisk er et problem på din grund, at vandet bare fosser ned, og at han faktisk har pligt til at sørge for at vandet bliver ledt til nedsivning/kloark via sin egen grund. Hvis ikke han vil gøre så det bliver fikset, så vil du klage til kommunen over, at han bortleder sit regnvand ved at lede det ind på din grund.

 Ja, det har jeg også overvejet, selvom det er pinligt at skulle henvende sig for 3 gang. Først til konen, så til manden. Har endda sendt en video hvor det plasker ned.

Der er ikke andet for, end at kontakte dem igen.
Forsøg evt. at inviter dem ind til en kop kaffe og kage en søndag eftermiddag eller ind til grill en aften, eller en helt tredje gestus, og start ud med "begivenheden" som fokus, og så i løbet af begivenheden, stille og roligt skifte over til dit regnvands emne.

 

Snakker vi om naboens tag?  Der mangler et stykke blik, som leder vandet ned i tagrenden.

Tagrenden sidder for tæt på tagfladen. Derfor er der ingen plads til et stykke blik, som kan lede tagvandet ud i tagrenden. Hvis det kan lade sig gøre, skal renden flyttes nogle cm ned, så der bliver plads til blikket.


fase
Opstår problemet kun ud for det felt, hvor nedløbsrøret fra den store tagflade leder alt sit vand ud? Eller er det i hele tagrendens længde?
Det ser ud til der er en samling på tagrenden i venstre side lige over den blå tønde. Er samlingen tæt?
jenshøj skrev den 04-10-2021 17:08:27

Opstår problemet kun ud for det felt, hvor nedløbsrøret fra den store tagflade leder alt sit vand ud? Eller er det i hele tagrendens længde?
Det ser ud til der er en samling på tagrenden i venstre side lige over den blå tønde. Er samlingen tæt?

 Ja det er hovedsageligt i det felt problemet er.  Der er et bredt felt inde på væggen (blikpladen.) der er blevet farvet mørkt fra vandet. Resten af renden er bare små drypperi.
Ja det drypper ihvertfald ikke ud af samlingen og rigtigt set at det er der samlingen er. Nedløbet sidder helt til højre.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis