Maaange ledninger til opsætning af lampe Kave 2 03-10-2021 10:59 Vi har en lampe vi gerne vil have op i loftet. Vi kan dog slet ikke finde de rigtige ledninger til det. Jeg mangler især en blå synes jeg? Nogen der kan hjælpe? :) 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30536 7480 03-10-2021 11:16 Du vil ikke finde en blå i den gamle installation. Her er sort nul og hvid er fase. Blå og brun som fase kom ind omkring 1970 fordi det var normalen i resten af Europa, så kablerne man kunne købe var med lyseblå.Det er ret tydelig at du har 2 dobbelt muffer, som din lampe skal tilsluttes. den blå fra lampe sammen med de sorte og den brune fra lampe i den anden. Og så ser det ud til at det går videre til en anden udtag som tænder sammen med. ( Hvid og gul i samme muffe )Så sætter du de stive ledninger i samme hul og din bløde ledning fra lampen for sig selv i det andet hul. Det gælde begge dobbelt muffer. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kave Trådstarter 2 04-10-2021 19:44 ev elmand skrev den 03-10-2021 11:16:05Du vil ikke finde en blå i den gamle installation. Her er sort nul og hvid er fase. Blå og brun som fase kom ind omkring 1970 fordi det var normalen i resten af Europa, så kablerne man kunne købe var med lyseblå.Det er ret tydelig at du har 2 dobbelt muffer, som din lampe skal tilsluttes. den blå fra lampe sammen med de sorte og den brune fra lampe i den anden. Og så ser det ud til at det går videre til en anden udtag som tænder sammen med. ( Hvid og gul i samme muffe )Så sætter du de stive ledninger i samme hul og din bløde ledning fra lampen for sig selv i det andet hul. Det gælde begge dobbelt muffer. Tusind tak for hjælpen, det virkede perfekt på den måde :)
ev elmand 30536 7480 04-10-2021 23:10 Hej selv tak. Jeg forstår ikke rigtig formålet med at kopiere teksten igen. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)