Fjerne kontakt fra fastmonteret lampeledning

Hej alle
Skal bruge lidt hjælp fra de "elektronik-kyndige" her...

Jeg har fået en Hoptimist lampe. Selve lyset i lampen kommer fra en led-strip langs kanten indvendig i hoptimistens hovede.
Ledningen er fastmonteret med AC/DC adapter for enden: output: 24v dc 500mA.

Sagen er, at den har en kontakt (med touch og dæmpning) monteret på ledningen. Når man tilslutter strøm på stikkontakten i væggen, forbliver lampen slukket... alt hjemme hos os kører med smart lys, så jeg vil ikke få brugt en lampe som jeg selv skal over og tænde.
Jeg har forsøgt (med møje og besvær) at åbne kontakten på ledningen, uden held... (den har dog ikke "fået noget hammer" da jeg ikke vil ødelægge den). Jeg har dog fået den åbnet nok til at jeg kan se at der er et lille print inde i kontakten.

Mit spørgsmål er så, om jeg bare kan klippe kontakten af og så vil lampen virke når jeg slutter strøm til? Jeg har ikke turde prøve hvis nu printet gør andet end at tænde og slukke, og dæmpe.

Billede af kontakten indsat ... sig til hvis der er noget info der mangler :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er næsten sikker på at du skal købe en ny lampe hvis du tager kontakten af. Der er sikkert en styreledning med hen til Ac/DC adaptor så den på den måde dæmpes.
Jeg går ud fra at kontakt sidder på 230 v siden af adaptor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Styreledning er lidt det jeg frygtede ... men måske den "bare" tænder fuldt hvis hvis den får strøm udenom kontakten?
Jeg er ok med at lampen ikke kan dæmpes når kontakten er fjernet...
Kontakten sidder mellem adapter og led ... dvs. Vægkontakt -> adtapter -> kontakt -> led.
Som du nu viser det så sidder kontakt/dæmper på den del af ledning der er 24 Volt. Så er det noget andet der er større chancer for at dæmper alene sidder i den viste kontakt.
Du kn klippe ledninger f.eks. 10 cm fra begge sider af kontakten, o så se om det kan samles og virke som du ønsker. Ellers kan du jo samle det igen med kontakten og bruge krympflex til at få det til at se ordentlig ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis