Malersprøjte

Vi har for nyligt, købt hus og overtager snart. Så står for at skal male det meste indvendigt, har så set de Wagner malersprøjte, men mangler lidt erfaring med det. Kan både se en version der sprøjter malingen ind i en malerrulle og nogle der sprøjter det på. Men hvordan er rengøringen med dem? Sparer man tid med det? Gerne fordele og ulemper, og kan de anbefales? Og hvilken skal man i givet fald vælge? Hvis det er den version med rulle, så skal den kun bruges inde i huset, er det en version der kan sprøjte så er der også noget plankeværk udendørs der skal males på et tidspunkt, og lidt møbler jeg skal have malet. Vil i anbefale nogen af dem? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en gang for snart mange år siden lånt en proff malersprøjte, da jeg skulle male nogle gamle radiatorer med ribber.
Det gør jeg ALDRIG igen. Den malertåge der kommer ud af sådan en djævel sætter sig overalt, og her mener jeg OVERALT.
Selvom jeg troede at dækkede af med plastik og tape på vinduer/karme og gulv, var "støvet" at finde på loft og vægge.
Nu var brugte jeg en grå farve, hvilket gjorde at den var nem at se på de hvide flader, men jeg var alligevel overrasket over hvor meget det sviner.
Så den tid (og penge) du skal bruge på afdækning, vil ikke tjene sig ind i forhold til at lave arbejdet på "gammeldags" maner.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 03-10-2021 11:17:24

Jeg har en gang for snart mange år siden lånt en proff malersprøjte, da jeg skulle male nogle gamle radiatorer med ribber.
Det gør jeg ALDRIG igen. Den malertåge der kommer ud af sådan en djævel sætter sig overalt, og her mener jeg OVERALT.
Selvom jeg troede at dækkede af med plastik og tape på vinduer/karme og gulv, var "støvet" at finde på loft og vægge.
Nu var brugte jeg en grå farve, hvilket gjorde at den var nem at se på de hvide flader, men jeg var alligevel overrasket over hvor meget det sviner.
Så den tid (og penge) du skal bruge på afdækning, vil ikke tjene sig ind i forhold til at lave arbejdet på "gammeldags" maner.  

Det lyder som om det er noget lort at bruge,  

Har du erfaring med noget ala denne istedet så?
https://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/sprojtepistol/Wagner-akku-malerrulle-2119333?utm_source=Google&utm_medium=Surfaces&gclid=CjwKCAjwqeWKBhBFEiwABo_XBqT50_oEBXVqav4-kGwbcLUq3AY9q0CHdHv9qV65Lv45Cd0CyFtLHBoCEAsQAvD_BwE

Nej det er den eneste gang jeg har brugt en sprøjte.
Jeg har lidt svært ved at se fidusen ved den du linker til.. Det argument med at bukke sig ned er da hurtigt løst med et skaft.. for slet ikke at tale om rengøring   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 03-10-2021 19:05:02

Nej det er den eneste gang jeg har brugt en sprøjte.
Jeg har lidt svært ved at se fidusen ved den du linker til.. Det argument med at bukke sig ned er da hurtigt løst med et skaft.. for slet ikke at tale om rengøring   

 Der ligger en video på YouTube med rengøring af denne og det ser utrolig nemt ud, vel og mærke ikke en video der er fra producenten. Jeg har allerede et skaft og havde nu ikke tænkt det som et problem. Tænkte mere på man kan nå en markant større flade hurtigere og at man slipper for at spilde så meget, oftes opstår spildet jo lige efter rullen er påført mere maling. Så var blot en tanke. Vi har rigtig meget vi skal have malet. Så derfor jeg søger nogen der har lidt erfaring med denne. 

PinkHenrik skrev den 03-10-2021 19:05:02

Nej det er den eneste gang jeg har brugt en sprøjte.
Jeg har lidt svært ved at se fidusen ved den du linker til.. Det argument med at bukke sig ned er da hurtigt løst med et skaft.. for slet ikke at tale om rengøring   

 https://m.youtube.com/watch?v=p_ultyli_9s&t=309s


Det er godt nok ikke samme brand, men princippet er meget det samme. Og uimiddelbart tænker jeg det bliver mindre rengøring da jeg derved kan male mere på en dag, og derved kan strække malingen over færre dage. Har et rækkehus på 2 etager der skal males og et større villa hus på 2 etager og har kun nogle dage til det. Derfor jeg prøver og se om det kan gøres lidt nemmere. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også