Nye køkkenskuffer til gammelt køkken

Vi har købt et hus med et rigtig gammelt køkken. Gætter på det er fra 50'erne.

Det betyder i vores tilfælde at ingen af skabene er "standard" 60cm eller 40cm mål. Det er sådan noget 54½ i bredden og den slags.

Jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at konvertere skabene til skuffer, for at få lidt bedre udnyttelse af pladsen, uden at skulle skifte hele køkkenet.

Er der nogen der har gode erfaring med nye saml-selv køkkenskuffer + skinner, som kan tilpasses i bredden/dybden?

Det kunne både være skuffer med fronte, men kunne også være den slags der bare er inde i skabet, og så åbner man den gamle låge for at trække skuffen ud.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
næsten alle skuffer i dag er med metalsider der er umulige at skære ned
Tvivler på at det både prismæssigt og arbejdsmæssigt værd, kontra et IKEA køkken.
larsen56 skrev den 02-10-2021 15:07:13

Tvivler på at det både prismæssigt og arbejdsmæssigt værd, kontra et IKEA køkken.

Mon ikke godt jeg kan stykke 4-6 skuffer sammen billigere end at

1. Rive et gammel snedker køkken ned
  2. Købe et helt ny køkken
  3. Montere det nye køkken
Det tror jeg...
kaffemand skrev den 02-10-2021 15:35:17

Du kan lave dem som Bob her https://www.youtube.com/watch?v=UqxkchUx-n0

Tak, det ser jo ganske overkommeligt ud. Især hvis man nu springer over dovetail samlingen :)

Så er spørgsmålet bare hvor man finder den slags skinner han bruger.
Annonce
Skinner til skuffer har Carl Ras i alle afskygninger. Vælg skinner fra BLUME. De er ubetinget de bedste til rimelig priser.
Eller du køber skinnerne ved Ikea, jeg tror de stadig er fremstillet af Blume.
Skinnerne fra IKEA er også fra BLUME, men IKEA sælger kun hele skuffeelementer enten 40cm eller 60cm brede og det fungerer ikke hos Mortenbock.

Skinnerne fra Carl Ras fås både som nedfældet og påskruet, så der er mulighederne for at ramme Mortenbocks behov større. 
Man kan godt købe skuffeskinner separat i Ikea. Har selv gjort det.
F.eks.
Skuffeskinner

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 03-10-2021 21:48:29

Man kan godt købe skuffeskinner separat i Ikea. Har selv gjort det.
F.eks.
Skuffeskinner

Jeg har indtil videre købt et par sæt af dem her for at prøve det af:

https://koekkenfornyelse.dk/shop/udtraeksskinner-med-kugleloeb-3114p.html

Men IKEA skinnerne ser også godt ud til en rigtig fornuftigt pris. Men de stiller vidst nogle lidt andre krav til skuffe konstruktionen, hvis skinnen skal sidde rigtigt på bunden af skuffen. Måske jeg kaster mig ud i det til næste omgang.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis