Startproblemer med Stiga SD9813

Hej jeg har en ældre Stiga SD9813. Den har indtil for nylig startet uden problemer. Men nu kommer der bare en brummen fra en printplade som sidder lige under skjoldet ved rattet. Jeg har målt på ledningen der går til startrelæ fra batteri, der er 12,4V, så det er jo fint. Men når jeg drejer på tændingsnøglen, så kommer der en kort skraldren et sted fra og så står den ellers bare og brummer fra den her printplade. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh. Claus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at mål spændingen når du forsøger at starte, det kan skyldes at der ikke er strøm nok på batteriet.
Der sidder et startrelæ på maskinen, du kan prøve at kortslutte de to store skrueterminaler, så skal den starte hvis der er strøm på.
Men pas på så omgås alle sikkerheds kontakter, så den kan starte i gear osv.

Relæet ser sådan ca her ud (uden kabler monteret)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtig svar. Jeg har prøvet at kortslutte den. Det gnistre lidt eller sker der ikke noget. Jeg målt strøm på batteri til 12,4V. Men når jeg prøver at kortslutte startrelæet, så falder spændingen på batterisiden af relæet helt ned til omkring 6-7 V.
Hold kæft man. Lidt pinligt. Men jeg havde faktisk prøvet med startkabler, og det virkede ikke. 🤨 Nu prøvede jeg så igen, nu virkede det. Så det er vist bare et nyt batteri. Pyyh. Så tak for hjælpen. 😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis