Ventilator blæser uafbrudt

Hej

Vi har købt et hus, hvor der er en ventilator i badeværelset som tændes via en lyskontakt og som er fugtstyret.

Ventilatoren er begyndt at blæse uafbrudt - måske fordi der har samlet sig støv ved fugtmåleren.

Hvordan får man låget af den uden at brække det i stykker? Se foto.

Jeg har forsøgt at sætte noget spidst i det lille hul for neden/underkanten men synes ikke den bliver mere løs af det.

På forhånd tak.

Mvh. Stinne

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På min sidder klipsne for oven, bunden er lige til at hive ud, derefter slipper toppen.
Tænker din bare har sat sig lidt, evt. slå lidt rundt i kanten på den.
Når du får løst problemet med, at den kører uafbrudt, så prøv at finde et andet sted at koble ventilatoren på. Den skal helst sidde med direkte strøm (med en afbryder imellem), ellers giver fugtfunktionen ingen mening. Den skal, så at sige, have sit eget liv og kunne starte, når fugtigheden bliver for høj. Kig lige først på fugtindstillingen. Måske tidligere ejer har sat den for lavt. Det kan også være dit aftræk, der er problemer med.
Det lille hul er sandsynligvis til en lille skrue der mangler. Du får ikke noget ud af at stikke noget derind. Jeg er 99 % sikker på at det er samme kant du skal vippe op for at fjerne låget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis