Projekt ny køleboks i båden

Jeg har limet en EPS(flamingo) kasse sammen til en ny køleboks i båden.
Nu skal den beklædes udvendig og indvendig.
Til den udvendige side bukker jeg noget 0,7 mm alu plade. Bund alu pladen samler jeg med siderne ved at popnitte en vinkel iiste i plast. Det forventer jeg ikke kommer til at volde nogen større problemer.

Til den indvendige beklædning ønsker jeg en beklædning, hvor der ikke er nogen risiko for at fødevarer kan blive forurenede med kemikalier, gasser eller andet, så PVC, ACRYL , epoxy, glasfiber er udelukket
Derimod er PE og PETP plast meget velegnet med den betragtning. Men helt umulig at lime holdbart på EPS, Jeg har snakket med flere plast og lim firmaer, men alle siger at det  ikke bliver holdbart, bedste forslag var fugthærdende montagelim.
Så jeg fravælger også PE og PETP, og har ledt og ledt efter noget andet egnet plade materiale. Ville købe noget tyndt højtryks laminati 2mm men det vil grossisterne ikke sælge til private og for den sags skyld heller ikke et par kvadratmeter. Før i tiden kune man bestille sådanne tynde laminat plader i tømmerhandlen, men det går heller ikke i dag.
Mon nogen her kan give mig et materiale forslag til en inderbeklædning max 5mm tyk der er rimelig fødevare sikker og til at lime på EPS?
Hilsen
Kaptajn_Hansen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Disse typer - PE, PP, PP-EPDM er da svejsbare, med det rette udstyr.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror det ville være nemmere at gå den anden vej. lime flamingokassen sammen så den passer til den færdig plastkasse. Ala den her  link De er fødevare sikre og er nemme at rengøre. Noget du limer inden i din flamincokasse vil få nogle mindre rengøringsvenlige samlinger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
re je_ns
Joh da. det ved jeg, men ikke noget der er muligt for et privat lav det selv projekt,
Og bestiller man bliver det en vild dyr løsning.
Men tak for din interesse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
re
Hej Kovas
Et godt forslag, tak for din interesse.
Ledte på nettet efter en færdig kasse, lidt større end den du viser på linket, men den skal kunne sættes på plads gennem en luge som begrænser målene. Men jeg har tænkt det samme med at starte med en færdig plastkasse, så vi er fælles om den tanke.
Som du ser på billedet er flamingokassen limet sammen. , for at passe i båden skal den have et helt præcist mål, være isoleret med 50mm EPS.
Så limer man to lag 20mm + 30mm uden på den færdige plast kasse bliver målene så den ikke kan sættes på plads.

Men at finde egnet lim til PP er samme problem.
Kender du til holdbar lim til PP på EPS?.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tec 7 kan godt lime diverse plast, men det er nok ikke særlig fødevare venligt?


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fold den indre "beholder" i ét stykke alu-plade. Så er det kun de fire lodrette hjørner, der skal lukkes med et eller andet ugiftigt.

Finnband
Hej finnband
Tak for dit forslag
;Måske den bedste løsning, men jeg vil stadig have det klæbet sammen med EPS kassen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I køleskabe er der samlinger/tætninger der ligner silicone fuge. Det må være muligt at få oplyst hvilket materiale den består af.
finnband skrev den 03-10-2021 09:13:38

Fold den indre "beholder" i ét stykke alu-plade. Så er det kun de fire lodrette hjørner, der skal lukkes med et eller andet ugiftigt.

 Så få hjørnerne tig svejset, det koster ikke alverden.



Vi prøver igen, i morgen --
INDLÆG ER IKKE LÆNGERE AKTUELT- FLERE KOMMENTARER ER HELT UNØDVENDIGEINDLÆG ER IKKE LÆNGERE AKTUELT
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også