Nilfils højtrykrenser med en patio terrassevasker

Jeg har hørt at en højtryksrenser på 100 eller 110 bar med en patio terrassevasker, ikke er nok til rense fliser, eller en træterrasse som er tilfældet her. Kan det virkelig passe?
Nogen der kan byde ind med erfaring her?

Mvh
Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge en patio renser, men de er i flere størrelser, så du skal nok gå efter en af de mindre.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, men spørgsmålet er om 110 bar er nok tryk til at rense med?

Man kan købe et sæt i Harald Nyborg på hhv 110/120/130 bar, alle med patio vasker.

Men mon 110 bar kan gøre jobbet? gider ikke bruge det dobbelte hvis ikke det er nødvendigt
Jeg har 130 bar. Synes ikke patio cleaner tager ret meget ved, selv med de grove dysser, når jeg renser fliser.
Har i stedet brugt det almindelige grove spulehoved. Det sviner lidt mere, men gør bedre rent.

Til træterresse er det nok en fordel med lavt tryk. Træet tager alligevel skade ved højtryksrensning.
Jeg har prøvet en patiovasker til nilfisk på mine fliser. Den var værdiløs. Den lavede bare nogle små spor der hvor den roterede og det ville have taget en evighed hvis jeg skulle have det gjort ordentligt.
Så jeg har gjort som jenshøj og brugt det alm hoved. Men ja, det svinede noget

Bare kald mig BBB 
Jeg har brugt en patio med en 120 nilfisk, på mine fliser med der var kun lettere algebelægning der var den udmærket, og lavede en pæn ensartet overflade.
Mine fliser er kun nogle få år gamle og meget fine i overfladen, så derfor nemme at rense.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Man må kunne bygge en kasse som indkapsler det grove spulehoved. på en højtryksrenser. Så får man i det mindste begrænset sprøjt og svineri.

Prøv det selv
flaks skrev den 06-02-2022 21:04:43

Man må kunne bygge en kasse som indkapsler det grove spulehoved. på en højtryksrenser. Så får man i det mindste begrænset sprøjt og svineri.

Hvad med at spænde en kraftig transparent pose om spulerøret, og så montere en lidt tung ring i posens munding (til at holde posen åben og ned mod fliserne)?

Vil det mon du?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
En skærm til en havesprøjte ville være en mulighed, den burde kunne bygges på.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis