Skalmur hulrum åbent ved rem

Hej Lav det selv.
På vores parsell hus villa fra 1969 er vores ydermure af mursten, i toppen af muren kan jeg med min hånd komme ned i hulmuren.
Hvordan får jeg det lukket af for skadedyr og evt regn eller fygesne?

 Vi har ikke oplevet noget endnu, men jeg synes det er mærkeligt det er åbent


Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var meget normalt dengang. Er taget intakt og ingen fugt at mærke er der ingen grund til bekymring. Da huset er fra 1969 formoder jeg det ikke er forsynet med et undertag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Taget er eternit uden undertag

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Er det et trempeltag hvor gavlen er beklædt med noget andet end murene?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja der er muren, også ligger remmen også er det træbeklædning i gavlen, og hvis det regner meget ind kan vand godt ind bag muren, det er det hul jeg ønsker at lukke for regn og evt skadedyr, jeg kan bare ligge en træliste for at lukke men tror ikke det er det rigtige

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Annonce
Du kan som midlertidig løsning dække med en liste nu så du har ro i sindet vinteren over, men du bør være forberedt på at gavlbeklædningen skal skiftes til foråret.

60'er huse var ofte beklædt med krydsfinerplader som sporet plade. Den holder ikke evigt og trænger nok til en udskiftning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Korrekt det er den type plade som sidder der

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Så ved du allerede nu hvad du skal få tiden til at gå med til foråret.   

... og husk samtidig at monterer ny vindpap. Det trænger sikkert også til en udskiftning. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Puha det er arbejde jeg ikke har forstand på endnu, der er ingen vindpap lige nu, der er kun krydsfineren. Men hvordan skal gavlen så gå længere ned eller hvordan? 

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
Den slags arbejder er ikke raketteknologi. Du montere bare i omvendt rækkefølge som du pillede ned, og ja - gavlen skal længere ned så der er en drypkant. Samtidig skal der være en luftspalte mellem mur og trempel.

Du gør dig selv en tjeneste når du skifter gavlen ved at anvende 1" brædder som 1 på 2 monteret lodret. Det holder væsentlig længere fordi tyndere brædder kaster sig voldsomt. Den nederste ende af brædderne bør også skæres skråt så vanddråberne bedre drypper af.

Bræddernes skal monteres med marvside udad, og mellemrummene kan dækkes af tyndere og smallere lister/brædder. Denne konstruktion sikre at pludselig regn ikke trænger ind selv om brædderne er helt tørre og risikoen er størst om sommeren.

Konstruktionen virker også mere diskret, hvilket passer bedre til et 60'er hus.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis