Finde jordvarmeslanger i have

Hej. I forbindelse med tilbygning skal jeg finde mine jordvarmeslanger som ikke er blevet kortlagt da firmaet gravede dem ned. Hvordan gør jeg det nemmest? Er det bare igang med at grave eller findes der andre metoder? Tak

 Vh.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes andre metoder, men de koster det blå ned fra himlen - Du må i gang med at grave i hånden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du med et elektronisk termometer måler jordens overfladetemperatur vil  temperaturen være lavest lige over en af slangerne. Du kan ikke bestemme positionen med centimeters nøjagtighed men det vil da give en ret stor nøjagtighed, hvis du måler flere steder langs et rør.
Et elektronisk termometer kan ikke bruges, da det ikke tager højde for hverken vind eller fugtighed i jorden som igen er afhængig af om det er sand, muld eller ler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 29-09-2021 21:36:00

Der findes andre metoder, men de koster det blå ned fra himlen - Du må i gang med at grave i hånden.

 Termisk kamera?


 Vh.

Nej - det måler kun varmeafgivelsen fra overfladen. Du skal ud i noget langt dyrere.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 29-09-2021 22:21:39

Nej - det måler kun varmeafgivelsen fra overfladen. Du skal ud i noget langt dyrere.

 Ok. Tak for hjælpen. 


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis